|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Nelíbí se mi tenhle typ podnikání, jenž je spjat s politikou zadlužování věrných spotřebitelů. Je to plivnutí do tváře spravedlnosti, když se Tesco sčuchne s nebankovní společností Home Credit. Je trestuhodné, když dochází k novým náborům dokonce i v roce 2014. Vidinou je lehce získané množství bodů, které se prý promění na peněžní poukázky, ale pravidla jsou nastavena tak, aby co nejvíc znevýhodňovala klienty.
Mám jednu zkušenost při návštěvě Tesca. Přítomní obchodní zástupci (finanční služby) mi nabízeli kreditní kartu. Vysvětlovali mi, že můžu získat ještě víc bodů, které se promění v peníze. Nechal jsem si to vysvětlit, aby se prý neřeklo, že nedovedu naslouchat.
Obchodní zástupci pochybné firmy začali vyplňovat mé údaje, naštěstí jsem si všiml, že je na papírech spotřebitelská kreditní karta, tudíž jsem ihned sebral zpět svůj občanský průkaz a řekl, že si to ještě rozmyslím.
Šel jsem k pokladně, pak se mě zeptali, zda jsem si to nerozmyslel. Zaplatil jsem hotově zboží a odešel. Naštěstí jsem nic nepodepsal. Právě zde platí známé rčení zejména v České republice: „Důvěřuj, ale prověřuj.“
Později jsem si na internetu přečetl kousek smlouvy o téhle kreditní kartě. Byla vskutku dlouhá a nepřehledná. Dokonce i odborníci žasnou, jak někdo má tu drzost lovit a „usmrcovat“ své oběti. Zde se spoléhá většinou na četná opomenutí, neboť si člověk může splést třeba variabilní symbol – a už naskakují sankce!
Bohužel žijeme v Absurdistánu, kde se toleruje lichva a okrádání obyčejných lidí. Na první dojem líbivá slova o výhodách, na druhé straně pláč nad rozlitým mlékem. Podobáme se tak spotřebitelům a vlastníkům spousty kreditních karet dle modelu USA. Nechtějme, abychom skončili v louži dluhů a osobních bankrotů. To by byl opravdu zničený život.
Václav Kovalčík
|
|
|