Naty (Občasný,Redaktor) - 11.8.2004 > drfaust> Tak především, dík za poznámku. Vždycky potěší, když někdo dílku věnuje zamyšlení a pár slov.
Přesto budu oponovat. Neber to jako útok. (Ta poznámka mi sice mezi mnou a tebou přijde zbytečná, ty víš, že já neútočím, ale ve stávající atmosféře, si ji nějak nedokážu odpustit.) Prostě nesouhlasím s tvým názorem.
Domníváš se, že vázaný verš, verš vystrojen pravidly, přesností atd. je něco, co svým vnitřkem... svými souvislostmi sedí k dávení slov, k uzlům?
Domnívám se, že ano. Vázaným veršem byly v historii poetického vyjadřování popsány daleko dramatičtější, rozháranější apod. situace, než je dávení a uzle slov. Přesto to nikdo nepovažuje za nekonzistenci formy.
Kdybys otázku položil tak, jestli se nedomnívám, že současný stav různosti forem neumožňuje výběr způsobu, který by více podtrhoval obsah, pak bych musela připustit, že ano.
Přesto jsem zvolila něco, co by se dalo nazvat pevnou formou, i když ne v její klasické podobě.
Je to kvůli první půlce. Původně jsem napsala jen těch šest řádek (neodvažuji se to nazvat verši). Podle mě tahle část svým způsobem obsahuje základní nosnou myšlenku v uceleném vyjádření, kde ji forma nijak neruší.
Pak se mi ovšem trapně zazdálo, že je to příliš krátké, a že bych mohla nabídnout nějaké vyustění, ne-li náznak vyřešení situace, a přiznávám bez mučení, že tady už jsem podlehla formě. Prostě jsem to odflákla. Rozhodně by tomu pomohlo, kdybych si s tím víc pohrála. Drhne to, ruší to, a je to plytké. Jakoby napovrchu, narozdíl od první půlky.
Mimochodem, názvy vymýšlím v drtivé většině až na konec. Proto ten název souvisí spíš s druhou půlkou textu a v celkovém vyznění může působit rušivě.
Jenom jsem chtěla vysvětlit, jak došlo k tomu, že jsem zvolila právě tuhle formu.