|
U příspěvku:Závody v epipytlech |
travail (Občasný) - 30.6.2010 > taire> i když teď vlastně koukám, že spíš sdělením. ale přijde mi jako dobré zhodnocení. nebo diagnóza. nebo tak. |
U příspěvku:Závody v epipytlech |
travail (Občasný) - 30.6.2010 > ale ta poslední náhodou velmi, slavíče |
U příspěvku:svět je v pořádku |
travail (Občasný) - 24.6.2010 > RT SM> aha, ne, promiň. Ta půlka jakoby z počtu řádků - řekněme od "vzýváš vzdálenosti/jejich nohy jsou nůžky", tam, kde začínáš používat obraznost... ta první půlka je, jak teď koukám, prozaická spíš stylem, slovní zásobou, tím, že tam chybí nějaká metaforická jiskra... to s tou prózou teda nebyl nejlepší příměr, tady by to určitě "složit zpět" nešlo... ale asi je ten jazyk moc "omšelej" na to, aby z něj dostatečně jasně vystupovaly hrany - jestli si můžu dovolit tohle říct - i když je trochu vidět, kde měly být... no.
mám pocit, že není zač...:) |
U příspěvku:sbírka* ale* snad bude* |
travail (Občasný) - 24.6.2010 > první & druhá... to s tou prokvetlostí je krásný, velmi |
U příspěvku:svět je v pořádku |
travail (Občasný) - 24.6.2010 > líbí se mi ta metafora za tím, druhá půlka básně. Míň už ten začátek, trochu zavání tím klasickým řešením nalámat prózu do řádků a tvářit se, že je to poezie;) nic proti tomuhle, vlastně je to docela zajímavá věc a taky se s tím dá udělat hodně muziky, ale pasáž je pak v důsledku poměrně nudná
tedy: nápad by si zasloužil lepší zpracování:) |
U příspěvku:Meziprostory |
travail (Občasný) - 21.6.2010 > |
U příspěvku:Ostrovní zprávy/taková níž |
travail (Občasný) - 21.6.2010 > |
U příspěvku:Addicted on the way out |
travail (Občasný) - 19.6.2010 > nějak teď nevím s bodama. ale je to fajn. nemůžu se rozhodnout, jestli mi ta obyčejnost v tom vadí, nebo se mi naopak tak strašně líbí... prostě obojí;)
a jo, začátek druhý je mnohomluvnej až trošku nad míru a ve věte "Ale já, už s tím skončila" není čárka (aneb grammar nazi, nice to meet you)...
tak kompromisně:) |
U příspěvku:Roční bilance |
travail (Občasný) - 14.6.2010 > ta prostřední sloka ... myslím tím ten řádek s vlhnutím ... je dost nevkusná, promiň. připomíná mi to jistej druh inzerátů... jen to ne, prosím:) |
U příspěvku:Sáhodlouzí |
travail (Občasný) - 12.6.2010 > |
U příspěvku:Cesta k mrtvým |
travail (Občasný) - 9.6.2010 > - ne, to nebylo dobré slovo, omlouvám se ...
... |
U příspěvku:Přikládané |
travail (Občasný) - 9.6.2010 > ! |
U příspěvku:Jaro, bláto |
travail (Občasný) - 8.6.2010 > |
U příspěvku:Cesta k mrtvým |
travail (Občasný) - 8.6.2010 > Mně se to líbí. A taky mi přijde nečekaně ... nejen komplikovaná, ale i schopná se ubránit výtkám. Myslím, že co mi vadí je, že je tam až příliš abstraktních slov: "čas Kdysi rozplétá," to by tady bylo asi potřeba říct výrazněji, konkrétněji, a "nadechnutí praská": tenhle řádek ji navíc vyhodí i z rytmu, mám-li správnej pocit, i když celkem zajímavě. Ale líbí se mi. I proto, o čem je. |
U příspěvku:V dvorcích |
travail (Občasný) - 5.6.2010 > taire> Aha, Mlž to už řekl za mě:). |
U příspěvku:V dvorcích |
travail (Občasný) - 5.6.2010 > invisible> A jé, tady se zase ukazuje, jak si pořád vykládám básně jinak, než jak je zamýšleli jejich autoři.
S tou žízní jsem totiž měla pocit, že je to ještě vizuální popis noci, kdy se zdá všechno naopak - že v té představě je to jako by pršelo nahoru, odtud žízeň naruby, měla jsem pak dojem, že už vlastně podruhé říkáš, co tam jednou bylo.
Jasné, chápu. Ale bylo by to asi tedy lepší říct jinak; zvlášť, když tím, co se propadá, je prázdno, to je taková dost obtížně představitelná, abstraktní scéna...
A podobný pocit mám i s těmi růžemi - že by možná stálo za to doříci to trochu "návodněji" - třeba snažíš se hojit apod. protože ona je tedy vlastně ani nehojí, jestli to chápu dobře, protože to už vlastně není možné...
Čtenář si vždycky něco najde, nebo já jsem si tady rozhodně našla...:). Ale děkuju za to vysvětlení. Taky vím, že to, co si tady jen tak radím, není lehký udělat. A myslím, že ta báseň má smysl aspoň pro tebe - zní mi jako jedna z těch, kterými si člověk dělá v hlavě pořádek, takové jakoby přemýšlení (a možná i řešení) v jiné rovině... takže smysl určitě má. |
U příspěvku:ZASKOČEN PŘI REPETE |
travail (Občasný) - 4.6.2010 > líbí |
U příspěvku:Na okraji |
travail (Občasný) - 4.6.2010 > tlačítka ňader & psí případy. Jinak to ale není špatné! |
U příspěvku:V dvorcích |
travail (Občasný) - 4.6.2010 > je to krásné, jen někde hluchá místa, pro mě. zdá se mi, že "žízně naruby" by tam nebylo třeba a potom se mi nic nevybavuje pod "aby se propadlo za barvy obrazu". to jsou místa, kde ztrácím pozornost (snad ke svě škodě). proto 4... |
U příspěvku:tapeta s mořem |
travail (Občasný) - 2.6.2010 > jj, nekazit strohou krásu....ta druhá půlka je o chlup slabší, ale zase se mi líbí, jak je to celé půlka rozhovoru... |
U příspěvku:Dech zrnek písku |
travail (Občasný) - 2.6.2010 > jen z nějakého důvodu zakopávám o slovo "černota".. trochu mi to evokuje levotu nebo tak:)
ale krása |
U příspěvku:Pohlednice z Krakova |
travail (Občasný) - 24.5.2010 > jo... |
U příspěvku:Na nádraží |
travail (Občasný) - 24.5.2010 > hu |
U příspěvku:bez názvu |
travail (Občasný) - 24.5.2010 > dobré to je |
U příspěvku:protože slimák není hlemýžď bez ulity |
travail (Občasný) - 20.5.2010 > víly vyly u vily....
mý lajkz |
U příspěvku:Pohled na soudobé umění a vztah k němu - esej |
travail (Občasný) - 18.5.2010 > To, co řeknu, nebude mít žádnou souvislost - nicméně, nakolik se my, takzvaní intelektuálové, bavíme různými extrapolacemi ze špatně intepretovaných vět vytržených zkontextu - - myslím, že už jenom z tvého výroku "Naštěstí je to utopie." by se dalo vyvodit hodně o "dnešní době":)).
Jinak souhlasím se Skoldem. V soudobém umění se nevyznám, ale přesto bych možná byla opatrná ohledně tvého, určitě dobře míněného, přijetí soudobého umění jako celku na konci úvahy - ta otázka "která z instalací této sterilní expozice ... bude příštími generacemi ... pojímána jako ona trvanlivá hodnota" je na místě. Je to příklad, kterým už otravuju pěknou chvíli lidi kolem sebe, ale třeba v létě byla ve Varšavě, myslím, výstava umění na téma krize a recyklace, jedním z exponátů byl klavír s kelímkem plným kartáčků na zuby položeným na desce. Nakolik umění potřebuje rozrušovat hranice toho, jak je vnímáno, vždy by se měla dostatečně, možná, zdůrazňovat i důležitost onoho "sbírání kamenů".
Díky za upozornění na Hrušku... Vlastně by mě i zajímalo, jaké soudobé umělce, ze všech sfér, hodnotíš pozitivně, pokud bys měl chuť uvádět příklady. Ráda bych se poučila a navíc, ono právě to psaní o "soudobém umění" "tak vůbec" ( ;) ) je docela vachrlatá věc. |
U příspěvku:,,, |
travail (Občasný) - 12.5.2010 > bojím se abych tu nechodila s kukadlama vražedně do široka, ale pravím, že - jednou to přejde;). a pozor na ty periody. |
U příspěvku:Labyrint |
travail (Občasný) - 12.5.2010 > kolohnát> jo, já děkuju za odpověď. Je docela zajímavý, že ji vlastně čtu jinak - takže dvojnásob je ta odpověď zajímavá. No, to je asi všechno, co chci říct. :) |
U příspěvku:tsefinamanmyh |
travail (Občasný) - 12.5.2010 > RT SM> místa, kde si hraješ s jazykem: stát/spát/stále/sám/s/pst/ts
a ty gumový škrtidla do tebe vhání ž-ž-život
a konec:
a jedem myslím krásu/ oko oko oko (to hlavně!)
jde ti práce s opakováním. někde se tam vluzujou zbytečný slova, nebo tak jako se necháš tím zdravě grafomanským proudem (doplň závistivé vzdechnutí atd) unášet až příliš: "a světlo a splín a stín "
a ten konec se mi líbil obzvláště, kvůli myšlence
tak to by mohlo stačit;) |
U příspěvku:JD II |
travail (Občasný) - 10.5.2010 > |
U příspěvku:tsefinamanmyh |
travail (Občasný) - 10.5.2010 > trochu se bojím bodů, ale není to špatné. zajímavý místa...! |