|
U příspěvku:tsefinamanmyh |
travail (Občasný) - 10.5.2010 > trochu se bojím bodů, ale není to špatné. zajímavý místa...! |
U příspěvku:Labyrint |
travail (Občasný) - 10.5.2010 > Dneska už ji čtu potřetí (takže to není na oplátku) a furt si s ní nevím rady. Pár/dva puntičkářské rýpance: nemá být o "svá" rajská pokušení (toho člověka)? A pak chyba v třetím "unikat"...
Asi by tomu pomoha interpunkce. Hrozně v tom takhle bloudím, přiznám se. Taky trochu řídne ke konci. Ale zajímavý počtení... i obsahově... Doporučuju pro ostatní. |
U příspěvku:Pod vlivem (silnější dávka) |
travail (Občasný) - 2.5.2010 > za tu druhou. ! |
U příspěvku:Tání |
travail (Občasný) - 26.4.2010 > mně přijde že kunda je na tom to jediný zajímavý;), díky čemuž ta první sloka "nabývá na významu", ale pak už je to celkem nicneříkající abstraktní průměr... |
U příspěvku:Milost těla |
travail (Občasný) - 24.4.2010 > Max Gubat> :) no asi nějak jo no:) popravdě, váhala jsem, když se ptáš, vím, že se mi nezdála ta první sloka, v porovnání se zbytkem básně, ale teď už to tak necejtím. Možná protože je celá ta báseň je taková umírněná, možná se moc snadno dám ukřičet... ta poslední sloka je ovšem nářez, to ano.
Nevím... Zdá se ti to hodně nespravedlivé? zakládáš si na průměru? často se mi stává, že se mi báseň zdá na 4,5 a nedovedu se rozhodnout, pak to bývá trochu věc momentální náhody; připouštím. |
U příspěvku:Z místa, kam chodí spát andělé |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > Amáta> dík, už jsem si přišla trochu vlezle;) učíš se tedy dost rychle, podle mého. mě tohle až nezřízeně baví, takže tak - jinak samozřejmě není zač - já díky za to, že ty názory bereš..:) |
U příspěvku:Perseus |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > |
U příspěvku:oslepené oči (tápání) |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > mě tam vadí jen to božství. ale jinak mě bavilo! |
U příspěvku:Z místa, kam chodí spát andělé |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > ještě si budu hrát na chytrou: tentokrát opravdu jen můj názor, nebo, ehm, snaha o disputaci -
tahle třeba ne, je příliš popisná. co říkáš, věci nestaví nově, spíš je nějak nenechává dýchat pod těmi slovy... "Kobaltová zeleň borovic/Platinová žluť dubů" není "objev", jestli mi rozumíš...
V půlkruhu rákosu
Cínová krůpěj rybníka
Vytepaná k bezešvé průzračnosti
Šustění
neslyšně Kanoucí na hladinu
Jak vločky do kalužiny mléka -
Dopadem povrch se zčeří
Pod tíhou blaženství usínající
Budí se zalknuti
Vůně, co ve spánku vydechují
se k ránu vysráží v opar
Hrotem rozespalých křídel
V odletu protrhávají
nehybnost sítin
...
je co se mi zdá dobré. ; méně podstatných a přídavných jmen a víc sloves, to by téhle básni každopádně prospělo:)
P.S. tu báseň, co jsem tu nahoře vyrobila, bych samozřejmě sama o sobě nebyla schopná nikdy napsat. je to pořád tvoje tvořivost avidění. jen má být... mapa toho co jsem v ní hledala a našla.... |
U příspěvku:Něžné šílenství |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > taire> ve smyslu - k této ani žádná "obhajoba" není nutná. tahle je prostě a jednoduše dobrá |
U příspěvku:Něžné šílenství |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > stejně se mi to prostě nedokáže nelíbit...
ano
:) |
U příspěvku:V nedohmatná světel zimoviště |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > já ze těmi slovy tolik "významové", jakoby denotační hloubky, jak asi píše zirael, nehledám... z té básně natolik přečuhují zvláštní slova, která nejprve význam mají, pak už ho ale postupně neudrží (těžko se sledují, až se význam se postupně jakoby odloučí a zbyde hlavně zvuk) a nakonec sklouznou k čisté hře se zvukem (jak píšeš o tom citoslovci), že je jasné po pár řádcích, že "jen" obsah nebude hlavním sdělením, že je to malba zvukem ... tak to chápu, čtu já. Ale stejně tak jsem (!) zpětně přesvědčená, že vztah k obsahu (tedy potažmo hloubka), tam je. protože mi to evokuje jakýsi drsný, ostrý svist větru nad šedými stébly... to "neuvěřitelně nabobtnalé a přexponované výrazivo" si říká o to, brát ho už jako samostatný nástroj...
je to druh experimentování, kterého se teď nesvedu (teda spíš jen u jiných, ne že by se mi tak dařilo psát...) nabažit. A právě tahle rozjívenost a neuspořádanost a skoro výtvarná přehršel přebíjejících se výrazů (ale beru to jako třeba expresionistickej obraz, nebo koláž, takže pořád ano!) tě zachraňuje právě od té hranky kýče, o které jsem psala.. protože tohle je už jaksi na zcela jiném území... neberu to jako vtip ani zpitovořeného Hlaváčka.. poněvadž je to tak prehistorické, až je to moderní!... a jako epxeriment jupijou! a myslím, že tohle tě zákonitě musí něco naučit/někam posunout, také...
zcela přiznaně zde hájím svá východiska a jsem tak neobjektiví jak jen jde...
ale ze své arogantní pseudointeletuální atd. pozice dávám body... i když... už je jich tu stejně dost i beze mně;)
omlouvám se taky, kdybych tě výše napsaným urazila.. |
U příspěvku:Milost těla |
travail (Občasný) - 23.4.2010 > |
U příspěvku:Prstence |
travail (Občasný) - 22.4.2010 > |
U příspěvku:Sublunární |
travail (Občasný) - 18.4.2010 > ta první sloka se mi nelíbí, je taková příliš vágní, pak už je to ale velmi dobré |
U příspěvku:Ukolébavka pro Suzanne |
travail (Občasný) - 12.4.2010 > Amáta> vida! díky... |
U příspěvku:" Chytrá děvčátka neprodávávají svou kůži "...lacino".
" |
travail (Občasný) - 11.4.2010 > zeanddrichu úplně mi při čtení toho tvého titulu naskakuje: ale hlavně aby ji nakonec přece prodaly, že;)
vždyť je to přece nesmysl. |
U příspěvku:Drobnosti IV |
travail (Občasný) - 11.4.2010 > Svítím je pěkná |
U příspěvku:Ukolébavka pro Suzanne |
travail (Občasný) - 11.4.2010 > milí Amáto, prozraď mi prosím, co je šibřinka;) |
U příspěvku:Větrný muezzin |
travail (Občasný) - 9.4.2010 > |
U příspěvku:Počasí, například |
travail (Občasný) - 7.4.2010 > anae> Jasně, mám to s ním dost podobný... to je. Každopádně s tím unthinkable... jakože asi vím, co myslíš, ale řekla bych, že ne. Jak já to chápu, tak pomyslný = "přestože toto ve sutečnosti neexistuje, pojďme na chvíli předpokládat, že ano, pojďme si to představit, myslet na to," kdežto nemyslitelný "něco takového si nelze představit nebo si to rozhodně představovat nechceme"...ale taky to můžu mít šejdrem. No nic, deformace z povolání;)). |
U příspěvku:Bez negativu |
travail (Občasný) - 6.4.2010 > |
U příspěvku:Napiš |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > ó! úžasná:)))) válím se smíchy, máš mě...
no jistě! |
U příspěvku:Maličkosti, co napsal čas... |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > Stereotyp a Poznání |
U příspěvku:zbytek (figura) (bytová poetika) |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > Mně by se to celé zatraceně líbilo, kdyby ta poslední věta zněla třeba "Jsi tu doma," nebo kdybys to dovedl k nějakému paradoxnímu završení. Nehledě na to, že třeba věta: "To je pracovní stůl. Neměl bys k němu usednout." je absolutně luxusní rada do života!!;)
Takhle to pro mě trochu zabíjíš... je to příliš logické a směřuje to k celkem obecnému, čekávatelnému konstatování....(i když beru-li to jako hru se čtenářem, ja píše chinagirl, celkem mě to baví...)
ale stejně mám trochu pocit, že ta báseň má víc potenciálu, než kolik jsi využil... |
U příspěvku:Opařená ruka |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > :)) |
U příspěvku:Počasí, například |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > nemyslitelný, pardon;) |
U příspěvku:Počasí, například |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > "...with crumbs the children marked/the way back with after it got dark." = s drobečky, kterými si děti značily cestu zpět, když se setmělo
"Spoon the leaven in" = dej do toho kvasnice/droždí lžičkou (nic obratnýho, já vím)
"Byl jsem kdysi šťastný upoután na lůžku,
viděl jsem to přicházet jako příliv
nakonec velmi rychle" super! a díky za intepretaci...
"account" je spíš vysvětlení
"choice clusters" jsou spíš ty nejlepší, výběrové chomáče
a unthinkable je nemyslytelný
ale ten konec máš pěknější než sám pan Ashbery
a skvělej výběr jinak!!
|
U příspěvku:Ostrov smutku |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > ne ne ne... |
U příspěvku:Ticho v ozvěnách |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > |
U příspěvku:Ticho v ozvěnách |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > nemůžu se než znova a znova obdivovat tvojí řemeslné zručnosti - máš pro poezii "ucho", který ti můžu jenom závidět..
každopádně pro mě balancuješ občas na hraně kýče... ale nemůžu popřít, že to děláš velice šikovně;)
a ještě - moc se mi líbí, že to máš podložený skutečným zážitkem. jako "prázdné" metafory bych to úplně nebrala, ale... jsi to jaksi ty a je to z té básně znát. díky za tu atmosféru, která na mě dýchla... |