Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 11.11.
Martin
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce PRŮHLEDY A MOŽNOSTI z kolekce Rozmazaná duha
Autor: Barča (Občasný) - publikováno 23.7.2006 (10:12:47)
další ve sbírce>

 

 

                            Na  okně

                   pomalé   stékání

                   Mrtvá  tkáň

                   videozáznam  rychlosti

                   míjí

                   podbízivou  dlaň  

 

 

                   Otisky  kouzel

                   snad  nejsou

                   a  nikdy  nebudou   ---

                   Jen  rychlé  tání

                   dětství

                   a  mramor  záclon

                   zachycený  tmou 

 

 

                            Snad 

                           možnosti  existují   ---

 

                  v  záhybu  průniku 

                  do  zákulisních  her

                  co  v  klidném  letu

                  se  lehce  odráží

 

                    od  bílého 

                                    parapetu

                       

                  

                       

                    

                    

                        

 

                    

                    



Poznámky k tomuto příspěvku
Helienn (Občasný) - 23.7.2006 > Promiň,ale tvé básně mi příjdou rozevláté a nepolapitelné.Prostě mě neoslovují.
Body: 3
<reagovat 
Marek Dusil (Občasný) - 24.7.2006 > Já tam ten příběh cítím, myslím, že to není zas až tak abstraktní.
Body: 5
<reagovat 
miruna (Občasný) - 23.7.2006 >

..ja viem..

ale pripadá mi, ako cvičenie z obraznosti, ako sa dá nič povedať na sto spôsobov...


Doporučil 
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 23.7.2006 > miruna> .)) cvičení z obraznosti jsou do vysoké míry asi všechny básně; ale otázkou je zdali dvě propletené čáry na obraze mohou být srovnávány s realistickou figurální malbou ku příležitosti francouzské revoluce .)))
když S. Pollack rozléval na své abstraktní obrazy barvy přímo z plechovek, dovolával se přitom reakce na Piacassa, tedy na vrcholný soudobý vývoj výtvarného umění; děj je ukrytý i za nejodtrženějším detailem, ovšem riziko nepochopení hrozí i věcnosti či příběhu, pokud je naopak příliš zjevný a svádí k mentorskému předurčování bytí;

Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 24.7.2006 > miruna> Je možné, že se mi tohle tak úplně nepovedlo, ale nejedná se o "nic". A za druhé --- i kdyby se "nic" dalo říci na sto způsobů, nemusí to být ještě cvičení z obraznosti .... Záleží ( v tom případě ) právě na těch způsobech. Což je velmi těžké ...

I v abstraktní malbě se může jednat buď o laciné cvičení z obraznosti, nebo o specifickou obraznost náročnějšího charakteru ...

Ale dík za Tvou přísnost a detailní připomínky ! Zde mi totiž hrozí stále nebezpečí sklouznutí ... u pokusů o větší abstrakci ....
<reagovat 
 miruna (Občasný) - 23.7.2006 > Lyryk> nie z každého, kto rozlieval plechovky, stane sa Jackson Pollock
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 24.7.2006 > miruna>  V tomto s Tebou souhlasím.
<reagovat 
miruna (Občasný) - 24.7.2006 > Jen  rychlé  tání

                   dětství..ma oslovuje

 

pochop, že môj názor môže byť povrchný, neskúsený, pokrivený a vôbec nie smerodatný pre teba..rada ťa čítam

 

 

ale vo všeobecnosti(a to sa netýka teraz teba) mám už alergiu, keď jedna veta napr. "je mi blbě"je rozkecaná neviem akými rozglejenými obrazmi, len aby sme sadli na zadok z toho ako to niekdo dokáže vypláznuť..netýka sa teba

 

dávnejšie som komunikovala s mladým básnikom  na P. nick Morbid_Pimple..páčilo sa mi, ako sa neskutočne osobne trápil tým, aby neskĺzal do efektov, aby nepózoval..celkom dobré dielka odkladal do zbierok pod názvom "nechuťárny, efekťárny, trapasárny":-)

...dosť málo tvorí, ale s istotou viem, že si dá záležať na každom slove a uvažuje prečo..

 

ako Pollock vedel prečo tá škvrna tak, a nie inak...

 

..chodievala som niekedy na zrazy letných plenérov s výtvarníkmi aj amatérmi..mali vážny problém s tým, prečo tzv. mazanica od povedzme Picassa je cenená vysoko, keď aj on to tak isto dokáže:-)


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 24.7.2006 > miruna>  Teď jsi mi nahrála do mé oblíbené debaty --- totiž jak je to s tou výtvarnou "mazanicí":

Podle mých dlouholetých pozorování --- mazanice musí mít určitý řád, kompozici, byť ne pravidelnou a jasnou ... ( Třeba i hodně skrytou ... )
Dále --- musí mít osobitost autora, přinášet něco nového.
Dále --- musí mít jakousí "erotickou" přitažlivost.
Dále --- měla by mít zvládnutou kresbu, třeba i tu skrytou, velmi nenápadnou ...
Dále --- novou, nebo aspoň zajímavou myšlenku, pointu ...
Dále --- určité experimenty ... i ve formě ....

atd. atd. .......


<reagovat 
 miruna (Občasný) - 24.7.2006 > Barča> 

ANO, ANO, ANO!!!

a to všetko musí mať i lit. dílo..

 

díky, že si to takto pochopila, lebo je to presne tak..

 

ale vysvetli toto ámošovi výtvarníkovi, ktorý to svoje dielo VIDÍ také isté ako je povedzme to renomované..blabla?

 

myslím si, že o tomto je celý tento tvorčí literárny život cakumprásk dennodenný chlieb na serveroch, kde sa snažíme niečo zo seba vydať v presvedčení, že ten vnútorný "rád", ktorý sme vtiskli svojmu dielu, niekto postrehne a bude vedieť čo s ním..

 

a pak príde nejaká miruna, ktorá sa nechytila, a .....................

 

...btw. spomínaš vo svojich pravidlách slovko "pointa"..nedávno som sa s niekým naťahovala práve na túto tému..a ..

a nič...dospeli sme do bodu, keď sme sa už nechceli rozumieť a iskra zhasla

 

bežná prax

 

ak chceš, ale nemusíš, naznačíš mi jednou vetou, čo si chcela a ja si to skonfrontujem s tým, čo cítim?


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 24.7.2006 > miruna>  ... Do ztraceného ráje dětství se bohužel už nikdy nemůžeme dostat snadným, dětským způsobem, spíš naopak, jakousi pozitivní usilovnou "rafinovaností" ..... zároveň však spojenou s určitou poctivostí, upřímností , sebezapřením ... i skrze utrpení ... trpělivost .... atd. ..... ---- .... ---- ...... - - - - - - - - - -
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 25.7.2006 > Herrgott to je diskuse... mě se to sakra líbí...*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miruna (Občasný) - 24.7.2006 >

...hm, teraz stojím pred tvojím osobným názorom..jasné je to tam "biely parapet ma zavádza k náznaku skoku z okna..atd.

vysvetlila som si to ako hľadanie riešenia a úniku z neúspešnej situácie..je to intímna záležitosť..

tu sa zasa cítim, že nie je odo mňa kóšer vyžadovať tvoj rozbor..ale som rada, teraz sa dívam viac pod povrch a je to asi tak, že nad týmito vecami premýšľaš a takto ich vidíš a pekne o tom píšeš..veď som ti dala doporučenie

 

 

ale aby si ma pochopila, môj intímny postoj je taký, že ja už tento názor neberiem, preto je to pre mňa o ničom..

čo ale nie je tvoja chyba, ale môj spôsom pohľadu

 

som presvedčená, že dieťaťom zostaneš, ak sa nenecháš znečisťovať, alebo sa naučíš očisťovať..všetko v priebehu času..

a veď to tam popisuješ sama "skrze utrpení"atd.

 

 

                            Snad 

                           možnosti  existují   ---

 

                  v  záhybu  průniku 

                  do  zákulisních  her

                  co  v  klidném  letu

                  se  lehce  odráží

 

                    od  bílého 

                                    parapetu

 

 

je pravda, že mi "zákulisní hry" evokovali skôr nečisté praktiky, akoby roztrpčenosť a bolestínstvo, čo mi veľmi dnes už nechutí atd.akoby márne bedákanie..ale vidíš, je to len môj pocit..a nie je to zlé dielo

naozaj:-)

 

..len mi to pripadalo o ničom, lebo ja už som vekom inde

 

 


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 25.7.2006 > miruna>  Ještě jsem chtěla dodat, že ty fígle a "rafinovanosti" člověk musí použít pouze sám na sobě. Jinak samotné "očišťování", např. u mne, by nebylo asi moc účinné .... A návraty do dětství jsou občas nutné, myslím, také k tomu, abychom nepřestávaly rozumět dětem, a též dospívajícím ... ( Což se stane raz dva ! ) I když je pravda, že člověk je dospívajícím furt a furt .... ---- .... ---- .... ---- ............ Ale ten náznak případného skoku z okna --- to néééééé !!! V žádném případě ! ( Myslila jsem bělost parapetu jako něco čistého ... s čím se už ale v dospělosti nemůžeme tak lehce srovnávat ... )
<reagovat 
 miruna (Občasný) - 25.7.2006 > Barča> 

ano, zostať dieťaťom, a nielen sa vracať do detstva..

 

ale myslím, že nie naivným dieťaťom..

 

parapet chápem chápem

 

bielosť čohokoľvek mohla byť použitá, lebo keď už parapet, tak posúva chápanie tam, kde dostal mňa


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 26.7.2006 > V názoru na návrat do dětství se asi neshodneme, ale chápu tvůj text po svém a líbí se mi.
Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 26.7.2006 > Naty>  Díky, od Tebe mě to opět těší. Ale docela by mě zajímalo, jaký máš Ty názor na vědomé návraty do dětství ?

( Já se o ně sice někdy snažím, jsem si ale vědoma toho, že vždycky zůstane jen u pokusu. Nebo spíš u začátku takových pokusů ... Ale myslím si, že i toto je k něčemu dobré ... nebo dokonce užitečné .... )

Vlastně např. "Otvírání studánek" od Martinů je, myslím, také takovým pokusem o návraty do dětství a mládí, i do některých pozitivních prvků minulých časů ...

(Ale nemusíš mi pochopitelně odpovídat, Naty.)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 67 68 69 70 71 72 73 74 75 (76) 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 112 113 114 114 115 116 117 118 120 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 145 146 147 148 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 200 201 202 203 204 280
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter