| vikinga (Občasný) - 10.6.2006 > Lyryk> No, psala jsem VE MNĚ, což neznamená, že to nemusí konotovat v jiných, ostatně myslím, že jsem celou kritiku napsala čistě ze subjektivního pohledu a že je to zřejmé (přečtěte si ji ještě jednou a bez afektu, prosím), a když napíšu, že je hluchá, je to v kontextu předchozího PRO MNĚ. Můžu mít přece svůj vlastní názor, navíc o hlubší kritiku jste stál. Čili když JÁ neporozumím, pak je báseň PRO MNĚ hluchá; tak přeci poezii vnímáme všichni, dokonce i vy. Vždyť jinak to ani nejde, to by pak bylo moc snadné objektivně odlišit, která poezie je dobrá a která špatná, kdyby všichni měli stejný názor. No a ta následná poznámka o zdravém rozumu je se smajlíkama, čili měla by být brána s dost velkým nadhledem.
Že se vám moje kritika nelíbí, za to se omlouvám, ale lhát vám do kapsy by bylo k ničemu. Navíc oproti jiným se snažím být konstruktivní a věcně popsat chyby tam, kde je vidím. Mnozí jiní z Totemu by vám zde napsali, že je to "sračka" a ani by se neobtěžovali s vysvětlováním. A netvrdím, že mám patent na rozum, jen jsem myslela, že by vás zajímal názor dalšího čtenáře. Ale evidentně vás ne zrovna pozitivní názory nezajímají. Pak stačí říct, poznamenat k básni a já budu hodnotit jen to, co se mi od vás líbí.
Překříž Tristus, to je slovní spojení, které mne zaujalo na první pohled, ale nehodnotila jsem a nezmiňovala, neb jsem hodnotila jednu báseň a ne název sbírky - kdybych měla hodnotit název sbírky, pak ten oceňuji, protože ten konotuje velmi (a nejde jen o narážku na Ježíše Krista ve spojení s latinským "smutný").
Postmodernisti jsme všichni, dokud historičtí kritikové nevyzobou ty, kteří se výrazně odlišují, a nedají jim jiné jméno. Které bude třeba ještě víc hanlivé, než nálepka "postmodernista":-))
Já mám zde na Totemu jen zlomek toho, co dělám. Je dost věci, které publikovat nemohu a které si ode mě přečíst tudíž ani nemůžete (a možná je to lepší:-)). Na internet dávám jen ty věci, které se jinde neuchytí:-)))
| |