|
U příspěvku:Ticho v ozvěnách |
travail (Občasný) - 4.4.2010 > nemůžu se než znova a znova obdivovat tvojí řemeslné zručnosti - máš pro poezii "ucho", který ti můžu jenom závidět..
každopádně pro mě balancuješ občas na hraně kýče... ale nemůžu popřít, že to děláš velice šikovně;)
a ještě - moc se mi líbí, že to máš podložený skutečným zážitkem. jako "prázdné" metafory bych to úplně nebrala, ale... jsi to jaksi ty a je to z té básně znát. díky za tu atmosféru, která na mě dýchla... |
U příspěvku:4. |
travail (Občasný) - 30.3.2010 > ...
|
U příspěvku:Martingal |
travail (Občasný) - 30.3.2010 > Ty inverze mi nesedí, vidím, že to máš vystavěný na těch asonancích a potřebuješ je, ale je jich moc a komplikujou to, takže je pro mě nějak težký tomu rozumnět i na té nejbanálnější úrovni...a s těmi nedořečenými místy... už pro mě nezbývá k čemu se vztáhnout. |
U příspěvku:bez jazyka |
travail (Občasný) - 30.3.2010 > Kruci, nerozumím! Tahle mě úplně míjí...
I když počkat....
Ale ani tak ne, muselo by toho být víc. Je to jako skica jediný avignonský slečny. |
U příspěvku:Mistr Bašó píše haiku o zvuku vody |
travail (Občasný) - 26.3.2010 > |
U příspěvku:Jsou lodě |
travail (Občasný) - 6.3.2010 > |
U příspěvku:Donepaměti |
travail (Občasný) - 6.3.2010 > Skvělá. Žeru to i s navijákem! |
U příspěvku:Stratený gombík |
travail (Občasný) - 5.3.2010 > :) líbilo |
U příspěvku:jarní práce |
travail (Občasný) - 5.3.2010 > srdce ne! hořkost a žluč ano. jinak pravdu máš:) |
U příspěvku:Zvlněný svět |
travail (Občasný) - 5.3.2010 > Pro mě je ta její kombinace abstrakce a nesouvislosti na hraně. Plus zprofanovaní cínoví vojáčci, zářezy atd. Ale i přesto je to řečený až příliš dobře;).
Už jenom za to, kolikrát jsem si ji přečetla a pořád nemůžu přijít na nic kloudnýho, co k ní říct.
Možná pozor: čistota, základní vyjádření X abstrakce, omšelost. |
U příspěvku:proklínám tě |
travail (Občasný) - 5.3.2010 > pan bů:) |
U příspěvku:Už ne |
travail (Občasný) - 24.2.2010 > Abstt> potom je to tedy "selhání" formy, jak jsi psal, nebo selhání komunikace. O tvých obdobích tedy nespekuluju, ale dobře si pamatuju svá. Bavíme se tady přes písmenka, která osekala intonaci, tváře, všechno. Je běžný, že dojde k nedorozumění, ne? Ohledně tónu, ohledně věku, čehokoli... Moje hodnocení je koneckonců také čistě subjektivní (třebaže bych se jednou ráda o objektivitu snažila.) Toliko k tomu. Nechtěla jsem tě urazit; jen ti dát nějakou zpětnou vazbu. |
U příspěvku:Už ne |
travail (Občasný) - 23.2.2010 > souhlasím se sklem. spontánní je dvě en ;) |
U příspěvku:messiaen |
travail (Občasný) - 23.2.2010 > Jo, je skvělá - a pěkná i na pohled. Zanechávám své laické "ó"... |
U příspěvku:Ariel |
travail (Občasný) - 21.2.2010 > Líbí se mi. I výběr autora. |
U příspěvku:pärt |
travail (Občasný) - 18.2.2010 > ........vadilo mi na ní od počátku to rýmování a pak ta "pastelově" růžová křišťálová slova - měla jsem podezření, že jsi nehledal dost a prostě ses spolehl... na cosi nasnadě.
Ale ležela mi v hlavě a postupem ji beru i s tím. Proces přisvojování si toho, co zpočátku kladlo odpor;). Těším se, až dozraje další.
|
U příspěvku:Toulavé kosti |
travail (Občasný) - 17.2.2010 > |
U příspěvku:Lež, mlha, maska |
travail (Občasný) - 12.2.2010 > pokrytectví je taky pravda, jenom o jednu úroveň vejš;) |
U příspěvku:Alibi chvíle znaku |
travail (Občasný) - 12.2.2010 > |
U příspěvku:the PEARLY GATES |
travail (Občasný) - 11.2.2010 > fakt paráda. |
U příspěvku:BAKELIT |
travail (Občasný) - 11.2.2010 > něco v tom vězí... |
U příspěvku:Dort pod 37 svíček |
travail (Občasný) - 11.2.2010 > přesně tak! jak to víš? ;) |
U příspěvku:Citát |
travail (Občasný) - 8.2.2010 > dobrý! tyhle válečný mě bavěj.. |
U příspěvku:Citát |
travail (Občasný) - 8.2.2010 > a jo |
U příspěvku:erik satie |
travail (Občasný) - 6.2.2010 > už se mi taky chce nadhazovat jména;) achjo.. |
U příspěvku:za vidinou |
travail (Občasný) - 6.2.2010 > "budem broukem, žábou, myší, hadem" je dobrý a pro mě to vystihuje nejvíc obsah dílka... ale jinde se uchyluješ, řekla bych, tak trochu k řešením nasnadě... třeba "šťastný blázen" z toho ční. |
U příspěvku:hegemónia nezáväzných pocitov. |
travail (Občasný) - 6.2.2010 > ericek> ok;). Napadlo mě, jestli neznáš román Den co den od Terézie Mory? Ta možná dělá něco podobného... každopádně mám pocit, že by se ti mohl líbit, tak jestli ho neznáš a neměl bys někdy náhodou co číst... (což je pro mě asi nejbližší pokus přiblížit se k pochopení toho, co říkáš, těžko si ten postup představovat jen tak a jsem tudíž zvědavá, jak bude vypadat v praxi:).) |
U příspěvku:rachmaninov |
travail (Občasný) - 4.2.2010 > dobré, koukej tak pokračovat!
prázdné místo/bardo/cokoliv/výbuch: k tomu mám poznámku: je to jakoby druh konkrétní poezie, jejíž síla (pro mě) spočívá v tom, že si ke slovům přiřazuju nějaké představy (ony tam vlastně jsou - ve slovech) a přesně na konci unikáš z téhle koláže, která je trochu jako (pro mě opět) kupa útržků letních ftografií na sobě, překrývajích se a mluvících spolu: najednou utíkáš k prosté popisnosti (konec skladby?) a používáš abstraktní slova - ke škodě věci! mám z toho pocit, že se pokoušíš dovést věc k nějaké pointě, ale tady jí není potřeba - pro mě...
jinak pro mě osobně je víceméně nepodstatné, na jaké předloze jsi to "komponoval" (teď si protiřečím:) ), v tomhle jsem čtenář odrodilec a kašlu na vodítka;), vnímám ji tak, jak jsem napsala - tady zdá se mi ani téma/záminku nepotřebuješ, nemusíš hledat (což by pro tebe možná mohlo být zajímavé)
jo a líbí se mi, ja spolu ty slova přes papír mluvěj a jsou spolu ve vztazích, ne náhodně - super! |
U příspěvku:Hladově |
travail (Občasný) - 4.2.2010 > |
U příspěvku:řeklas... |
travail (Občasný) - 4.2.2010 > ó. hlavně první dvě jsou super |
U příspěvku:hegemónia nezáväzných pocitov. |
travail (Občasný) - 4.2.2010 > Funguje to dobře i takhle samostatně. Jen dvě připomínky: dvě pasáže (ta o násilí před "karol ukončí ticho" a potom na konci, o sexuálním charakteru vztahu) - u obou mám pocit že se opakovaně zaplétáš do stejných zdůvodnění, že by se daly proškrtat, takhle ty pasáže působí až moc překotně, vysvětlujícně, tautologicky - lepší by bylo, nechat je více nedořečené. Na takovýchto místech ti z textu poměrně vyčuhuje "diagnóza" těch postav, jakoby kostra na které se zdají být konsruované (což je pro mě na jednu stranu víceméně plus, beru to trochu jako "case study" a místa pr snazší orientaci čtenáře, na druhou stranu ale na tom textu oceňuju právě ta místa, kde podáváš - vyšinuté - myšlenkové pochody hrdinů zevnitř, líbí se mi ta autentičnost, vhled - co se asi odehrává v mysli senilního člověka...) Karel, Lujza i Petra na mě působí přesvědčivě, méně už Martin, myslím, že podobné prostředí by na něm zanechalo jiné stopy, nevím, stal-li by se z něj tak nerozhodný, ušlápnutý (jak ho aspoň vnímám) "chlapec" duchem... ale máš-li ho jinde charakterizovaného blíže/jinak, je to asi v pořádku.
Jinak celkově pozitivně hodnotím "zamlženou atmosféru" celku, to jak se myšlenkové pochody hrdinů proplétají, zaplétají do sebe a přerušují (ale zároveň udržuješ zdání reality), způsob, jakým mezi hrdiny přeskakuješ, udržuje čtenářovu pozornost; způsob, kterým v tísnivé normalitě probleskuje psychopatolologie, aniž by jakkoli narušila dojem, že něco podobého se možná zrovna teď může odehrávat u sousedů.... mj. tohle téma se teď naneštěstí zdá být hodně přitažlivé, ale tobě se (alespoň pro mě, nevím, nakolik se lze na něco podobného spoléhat u mě ;) )daří udržet se v mezích dobrého vkusu, to mě těší. Méně pozitivně pak hodnotím, že ti na některých místech (lehce, ale přece) vystupují diagnózy, soustředila bych se spíše na vnitřní světy postav, zbytek nechala čtenáře dohádat, má to i tu výhodu, že ho tak lépe můžeš vylákat k sympatizování s postavami.... doporučuji, boduji a jsem zvědavá, jestli ti někdo řekne ještě něco více nebo mne opraví. |