A KRUH SE UZAVÍRÁ JAKO JEDEN ČITELNÝ ROK NA PAŘEZU...
Představ si, sestav si, Rubikovu i Pasternakovu hravou kostku
zařiď si čtvero ročních období podle úvah trojrozměrného mozku
Dr. Živágo je Tvůj kujón před kamerou s Omarem Sharifem
všecko nejlehčí i nejlepší přeje kujón rozmlouvající decentním tarifem
nebes–expres nález hlásá výpočtářkám jejich čurbes jako nekonfliktní výkres
průniky překypujících těles, úniky odvály výdrž i nádržkám nerez nebo v čem je
zakopán (zakódován) čmuchací neviditelný Ondra Neff a takový pak i jeho logický sci–fi pes?
na prověrce zamažte můj lůj jelení, nebo výhodná stmelení
prověrka prověří vysvědčení, šlechtění divoce uskutečňovaných nočních umění
tak jako tak, počítáme pro koutek dospělého duševní kousíčky zázemí
duševní území nezná hranice a clo, nakonec RIP čeká zlo, co postrádá rozsahy přijatelných myšlení
zázvorový citrónový zákrok pro zázraky imunitního kořene i dejme tomu nějaké pokolení v koření
pro nestydatá stvoření a choulostivé dědění osvícených nočních a celodenních vědění
nemůžete je vymáčknout jak citrón, jen pocítit na sobě jako vtělení
přejme šmak a Savoy jako závoj princeznám jazzu z nerozmazlovaného mlýna
pějme notové obrysy Marušce z „Rottrové motorové pohádky“, Spící Růžence i sommeliérkám archívního vína
protože nechceme být přemnožitelé časů, ale jen přemožitelé v úžasu
nad zákony celku i jednotlivců, výkonů i proher, bez faulů a penalt nedočkavých poločasů
ukaž mi hru a neukazuj další tesák a jeho černý kaz, prokaž nástup intuice na vrcholné adresy
tahle zřícenina vypovídá o bývalých vyhlídkách noblesy hudebnické partesy
tahle pasáž nechce chválit ničí Pakáž, tahle gramáž není výmysl pro blamáž
tohle rčení má chvění, před kterým neutečeš a nerozředíš mozaiku snově koláž
korálky od horalky, předpovědí od prozíravé cikánky, i s příjemnou vůní bazalky
v kuchyni napácháš mnoho receptů, v parcích ti zeměplochu překrývají vonící třezalky
Ona, víc nádherná než kdy předtím
víc a víc, protože ji znám i osobně
prosím, neříkej, že to už přeháním
vím, že jsem udělal jedinou správnou volbu
a jsem za ni rád
♥
Jsi princezna Cassiopeia i mrazuvzdorná akustická sondáž Andromeda
jsi fantazie flowers flirtující frajeřina bestiální bezcitná neplecha nezbeda
a hlavně jsi lektvar báječných jedinečných bublajících chutnajících kapalin
jak jinak Ti vysvětlit, proč mi lahodí víla, jak ta exprese užitků vnímá, když Tvá máta je zlatá; zlatý hřeb bez pozlátka i snadno vznětlivých hořlavin
já žízním po Tobě a pro Tebe natankuji irské whiskey neodkladný kanystr
ano, divoký cvrček na louce je Ti blízký symfonik jak filharmonický orchestr
spojuješ tanec a hudbu všemi jazyky a vjemy nocturno, oslavíme třeba náš společný Silvestr?
vynikáš vedle génia jako Enya, jsi hyperaktivní borec, baví Tě našlápnutá nezprofanovaná supermánia
pronikáš do scenária: scénická hlavní rolí, konsensus s Tebou povznáší dlouhověké duše na souši Ikaria
milá Andromeda, podílíš se na komfortu do oběda
milá naobědvaná koncentrovaná konkurenceschopná Cassiopeia,
snažící se oslovit výsledkem, jsi obraz dámy s malovanými rámy a s provedením Naturella :)
ani Leonardo by nedokázal rozněžnit Tvou jasnost a Tvůj úsměv Sybilin
jsi dáma neobyčejných kvalit, jíž balit – to značí souhru neošizených vitalit, jít pohlavně pohladit megalit: meteorický rej el ej vine se jak z profese břečťanů po domech s pohrdáním soustavným mine se
*
„Lásku a kouř neutajíš“
indiánské přísloví
*
Anglicky a gentlemansky spatřovaná Hey Love a česky k excelentní bytosti lehký lov
zkus vymyslet partičku neuspěchané chemické reakce na bázi autentických slov
indická kuchyně odvázaná svatyně pro dospělou jakost vyvařující machr
indická rozprávka o ghettu a jeho sladidlu dostupná všem jak ve Vídni sachr
Milá Johanko z Arcu, kdy máš čas? Angelika Janinka ta ano na můj vyvedený špás
synchronizované plavecké bolero u přílivu mořských řas
literátka ta je krátká, básnička jak třásnička pro ni se natřásá
po vycházce do zákoutí zámku, uznává, sem vstoupila krása
ta správná partie má přesnější filigrány než střelka kompasu
Jirko, staň se mužem činu, nikdy nepatříš do rodu mamlasů
mužem činu, mužem citu, dvojice se vlní v kankánu
chemie pro baňku v tu ránu, květina pro vázu v Muranu
ta správná má partie přitažlivé jako med & lesní ovoce
med a jogurt s příchutí živé kombinace divoce
musím s tou správnou zamířit na vrchol či na vršek
v lese s vyhlídkou nad řekou nás doprovází paprsek
ta správná je kombinace dráždivé spontánní Samice
vášnivej hřích propluje nevinně jen samá lepší dispozice
ta správná má prořízlou pusu i požehnání od Boha
u ní najdeš 7 ctností a osmou rázem vyvolá
osm ležatých kružnic, ne, neplánuj už nic
ta správná přijde a spustí Hru Svůdnic
pružná a ohebná, mladá a darebná
Mona Lisa ve světě vede sledovanost malebná
ta správná má glanc i slabost pro exaktní vědy
ale vrátíme přírodě její punc a světu pruhy duhy?
stačí poslat po větru étericky dva tisíce patnáct polibků
ať je i Vaše Eldorádo plné kouzel a lákavých požitků
J
LE ROI D´AMOUR
Král Lásky je pan Přítulný v každé době ne vždy exceluje, ale vždy stojí při Tobě chce Tě potěšit, povzbudit, podržet Tě pevně že Tě chce mít krásnou, obdiv uvnitř a i zevně
Král Lásky je pan Přítulný v každé chvíli ne vždy trefí směr, ale vždycky dojde k cíli sondy v plánu, sonáty v elánu s ošidností života
Pierot a jeho dáma vychvalují svěžest, ta se jako motýl mihotá
Nikdy černá, nikdy perná, není pruďas natož cholerický protipól život je jak balón, se kterým Antonín Panenka nastražil gól vždycky jin a vždycky jang a vždy fajn prohánění za cílem Charlie Chaplin by jí nabádal, ať si zkusí čile Venušinu prestiž: když totiž zjistíš beztíž s Vesmírem
https://www.youtube.com/watch?v=7ceNf9qJjgc
IAM – „Je danse le Mia“ (Clip officiel)
https://www.youtube.com/watch?v=vr4cN8hp6g4
IAM Je Danse Le Mia 20 Juin 1994 – Carcassonne
https://www.youtube.com/watch?v=9AkH4wdeQLA
IAM – „Je Danse Le Mia“ (Version Remix Funk Ratatata natotata)
https://www.youtube.com/watch?v=_AKNGgSmhoY
Music video by Akhenaton performing „Bad Boys de Marseille“ (P) 1996 EMI Music France
Horoskop 20. ledna 2015:
ŠTÍR – Budete s partnerem jako svázaní pupeční šňůrou, kterou kdosi zapomněl odstřihnout, jeden bez druhého totiž nedáte ani ránu.
LEV – Hlavně se nenechte opít rohlíkem – i když ekonomicky by to bylo nepochybně velmi zajímavé. Buďte ve střehu a dívejte se kolem.
GIORGIO MORODER:
Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?
Od Beatles jsem se naučil, že nápěv písničky je nejdůležitější součástí hudby.
Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?
Ze všeho nejdřív jsem dělal technika u vydavatelské společnosti, takže jsem jim tam předal i nějaké písničky, které jsem natočil.
Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?
Prorazil jsem písničkou, kterou jsem napsal pro Rickyho Shana. A mým prvním celosvětovým šlágrem se stala píseň „Love to Love You Baby“ od Donny Summer.
Co vás den co den motivuje k další práci?
Celý ten proces vzniku písničky, počínaje komponováním přes nahrávání až po finální mixáž.
Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?
Palpitace a inspirace.
Jaké největší ponaučení jste si odnesl?
Nevzdávejte se dobrých nápadů.
Která alba vás oslovila?
Mám rád některá alba od Beatles, Pink Floyd a starou dobrou klasiku.
Která představení, akce nebo koncerty vám nejvíc nakopaly decibelu do hrdel?
Rolling Stones, stadion ve Wembley.
Které písničky vám přirostly k srdci?
Většina od Beatles.
Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.
Berte svou práci vážně, pracujte co nejvíc a jednou se na vás usměje štěstí.
LYOR COHEN:
Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?
Byl to Russell Simmons – dal mi energii a nadšení. Ukázal mi, že sny se skutečně mohou stát realitou.
Pak mě učil Rick Rubin – vedl mě ke vnímání detailů a zdůrazňoval mi vztah mezi hudbou a fanoušky. Umění je důležité… Tečka.
Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?
Byl jsem koncertní manažer Run–D.M.C. Ten jejich původní, Jeff Flood, totiž ztratil pas. Kapela čekala na letišti a chystala se na první turné do Anglie. A já byl jediný člověk, kterého znali a který měl i ten pas. Zbytek už je historie.
Co vás den co den motivuje k další práci?
Naděje, že kterýkoliv den mohu potkat někoho, kdo se vznáší na obláčku slávy a změní mi totálně život k nepoznání.
Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?
Úcta ke každému talentu a vytrvalá a soustředěná práce na projektech.
Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?
Víc bych si užíval začátky.
Jaké největší ponaučení jste si odnesl?
Život je křehký a pomíjivý – viz Jam Master Jay (přišel o život 30.10.2002 zastřelením ve studiu v Queensu dosud od neznámého pachatele).
Která alba vás oslovila?
Yo! Bum Rush the Show, Public Enemy.
Johhny Cash.
Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc zaujaly?
Slayer v Olympic Auditorium.
Run–D.M.C. v Detroitu a v Madison Square Garden.
Public Enemy v Brixton Academy.
Jay–Z v Madison Square Garden.
Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.
Pracujte s hvězdami.
Nikomu nelezte do zadku.
RUSSELL SIMMONS, ZAKLADATEL ZNAČKY DEF JAM:
Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?
Byli to Quincy Jones a David Geffen. Provedli mě cestou do obchodní sféry hudebního průmyslu, ukázali mi, že když se chci procesu tvoření hudby ujmout kreativně, musím vycházet z kulturních aspektů, stát se její součástí. Naučil jsem se od nich, že mám být sám sebou, že si mám jít za svým cílem děj se co děj a že si mám udržet svoji nezávislost.
Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?
Nikdy jsem neměl práci. Nikdy jsem pro nikoho nemusel pracovat.
Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?
To bylo asi tehdy, když jsem jednou vystoupil z letadla v Amsterdamu a zavolali na mě: „pane Simmonsi“. Pak mě odvezli do vykřičené čtvrti, koupili mi marjánku a zase mě oslovili „pane Simmonsi“. To se stalo v roce 1979. Od té doby se mi nic tak úžasného asi ani nepřihodilo.
Co vás den co den motivuje k další práci?
Veškerý kontakt a práce s lidmi. Člověk nepomůže chudým tak, že sám bude chudý a bude jedním z nich, spíš musí jít proti chudobě. A to se mi líbí. Snažím se otevírat dveře lidem, kteří k nim zatím nemají klíč.
Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?
Největší úspěch jsem založil na tvrdé práci a naprosté oddanosti svému poslání. Když jsem měl první úspěch, byl jsem z toho celý vynervovaný. Když to ze mě spadlo, konečně jsem dokázal dělat dobré věci, už to šlo lépe. Hodně mi pomohlo, že jsem si to uvědomoval. Jakmile jsem se vzdal urputnosti a sešněrovanosti, mohl jsem letět vysoko nad průměr.
Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?
Už bych nechtěl prožít tu hroznou úzkost, která mě provázela sedmatřicet let života, nechtěl bych ani tu nespavost a tak dále. Kdysi jsem si myslel, že mě vpřed pohání právě ta úzkost, myslel jsem si, že to k tomu prostě patří. Jenže pravda je přesně naopak. Člověk se nesmí upínat na výsledky, jinak ani nezačne dělat věci, které za něco stojí. To je moje zkušenost. V první řadě bychom si měli svou práci užívat.
Jaké největší ponaučení jste si odnesl?
Největší ponaučení pro mě zní, že za peníze se nedá koupit všechno. Nezajímá mě, kolik židlí kdo vlastní, jak má velký dům nebo byt. Zajímá mě ten člověk sám o sobě, jaký je tady a teď. A i když někdo bydlí v obrovském obýváku, kde má tisíc židlí, stejně vždycky může sedět jen na jediné, z toho vycházím. Podobné je to s televizí. Ať je jich v domě třeba sto, vždycky se díváme jen na jednu. Neříkám, že mít hodně věcí je špatné, jen se domnívám, že nás takovéhle tendence odhánějí od kvalitně provedené práce.
Která alba vás oslovila?
It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, Public Enemy.
Raisin´ Hell, Run–D.M.C.
Greatest Hits, The Delfonics.
Greatest Hits, Al Green.
It´s Dark and Hell Is Hot, DMX.
Měl jste už jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?
Bruce Lee a James Brown.
Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc zaujaly?
Run–D.M.C.
turné Together Forever, Run–D.M.C. a The Beastie Boys.
Které písně vám přirostly k srdci?
„King of Rock“, Run–D.M.C.
„Touch Me, Tease Me“, Case.
„Rebel Without a Pause“, Public Enemy.
„Shut ´Em Down“, Public Enemy.
Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.
V hip–hopu a černošské hudbě, kde fanoušci mají hodně vyhraněné preference, velmi dobře vědí, co chtějí a co se jim líbí. Nemá cenu dřít na tom, aby člověk udělal světový trhák, v téhle branži je to prostě jiné. Nahraje se deska a pustí se do světa a lidi si ji najdou. Jakmile má někdo tenhle žánr v oblibě, sleduje, co se děje a co vychází. Řekl bych, že se tu cení nezávislost. Prosadila se spousta lidí, která do toho vtrhla na vlastní risk. A jako hvězdy hip–hopu si pak vydělali ohromné peníze. Dokonce i ředitelé mamutích nahrávacích společností leckdy bývají pozadu se sledováním novinek, hned je nepoznají nebo nezaznamenají. Od interpretů hip–hopu se očekává, že budou mladí, energičtí, prostě „hip“. Největší studnice pokladů se nachází na ulici, tam člověk potká ty úžasné lidi, kteří moc dobře vědí, co je baví. A umějí. Moje rada by tedy mohla znít: Jděte tam, kde se něco děje – do klubů, na večírky, na ulici.
Nejdůležitější věcí je naučit se soustředit na vytýčený cíl a neuhýbat stranou. Kdekdo mívá dvacet skvělých nápadů týdně, jenže všechny se naráz nedají realizovat. Všechno chce svůj čas. Docela dost lidí, kteří mají bezvadné nápady, nakonec nijak zvlášť neuspěje, protože se snaží dělat moc věcí najednou. Jakmile vám o něco jde, doporučuju přeřadit na „tunelové vidění“ a nikam neodbočovat. Klíčová slova jsou vytrvalost a odhodlání. Z toho vyplývá rozdíl mezi vítězi a poraženými.
Řada lidí si dokonce myslí, že ta největší událost v životě je už potkala. Chyba lávky, pořád se něco nového děje, neustále spějeme kupředu. Dění v oboru je nutné sledovat a stejně tak je dobré, když se člověk dívá, co provádějí mladí lidé, co je zrovna zajímá a co se naopak dostává do pozadí. Kromě jiného se snaží věci měnit, nemají rádi nic statického. Takže vzhůru do ulic a hledejme směr!
SEAL:
Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?
Můj první učitel byl pan Wren. Byl učitelem na základce. Sám zpíval, ale nevyšlo mu to, proto šel učit. To je podle mě stejně mnohem obdivuhodnější profese. S rodiči jsem si příliš nerozuměl, takže to u nás vypadalo docela napjaté. Pan Wren mi ukázal, jak se dá komunikovat hudbou, vlastně mi tak otevřel dveře do nového světa. A pořád mi opakoval, ať koukám zpívat.
Nakonec mě přesvědčil, abych zapěl na besídce. Vybral jsem si „I Can See Clearly Now“ od Johnnyho Nashe. Bylo mi jedenáct. Ten večer jsem pochopil, že zpívání je můj život.
Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?
Bylo mi asi devatenáct a dělal jsem jakýsi konkurz u Peta Heinse. Byl to klávesista anglické skupiny Light of the World. Jeho manželka Pauline mu řekla, že umím zpívat. Chodila totiž nakupovat do kšeftu, kde jsem byl v té době zaměstnán. Občas jsem si tam ve sklepě prozpěvoval a ona mě nejspíš zaslechla. Pak mě vzal do studia, nahrál se mnou demo a už to jelo.
Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?
Odstartoval jsem s písničkou „The Killer“, kterou jsem nazpíval s ADAMSKIM (jinak Adam Tinnley). Byl to zázračný klávesák, říkalo se mu kouzelník. Zabýval se módní vlnou acid house a v letech 1988–1989 procestoval Evropu. Měl smlouvu, natočil album, ale pak ho společnost moc nepropagovala. Přesto v sobě měl ohromnou sílu, prosadil se sám. Po té naší společné písničce jsem dostal smlouvu, protože jsme ji napsali dohromady a já ji pak zpíval. Líbila se.
Co vás den co den motivuje k další práci?
Pracovat musím. Nemám na vybranou. Kdybych nezpíval, kdybych vypadl z muziky, onemocněl bych. A to fyzicky i duševně.
Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?
Jsem člověk, který leccos přežije, asi mě vyškolilo dětství. A tak jsem dost odolný jedinec.
Otec mi vštípil navíc silný smysl pro etiku. Říkával mi: „Když něco děláš, dělej to aspoň pořádně.“ Ale já měl i bez toho sklony k perfekcionizmu. Nikdy bych se nesmířil s tím, že jsem třeba až druhý nejlepší. To bych nesnesl.
A taky jsem optimista. Pořád si říkám, že může bejt líp. Věřím, že slunce může vyjít kdykoliv.
Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?
Měl jsem hodně štěstí, začal jsem dobře a kariéra se mi i nadále úspěšně rozvíjí. Jen by se mi líbilo, kdybych si tenkrát uvědomoval, jak parádní životní období prožívám. Víc bych si vše užíval. Vždycky všechno beru zatraceně moc vážně. Strašně vážně se věnuju oblastem, které za to vůbec nestojí, pořád něco řeším. Spíš bych se měl víc bavit.
Jaké největší ponaučení jste si odnesl?
Hudba je úžasný komunikační prostředek. Dokáže překonat kdejakou překážku: jazykovou, národnostní, prakticky jakoukoli. Je to mocné a svůdné médium, takže lidi, kteří s ním jakkoli manipulují, by si měli uvědomit, že je třeba zůstat co možná nejopatrnější, jinak by mohli napáchat nedozírné následky. Musíme ty informace předávat skutečně uvědoměle, opatrně. Má ponaučení si možná i docela odporují. Na jedné straně jsem se naučil, že s hudební produkcí přichází velká zodpovědnost za to, jak ji předávám dál, na druhé straně jsem dospěl k závěru, že je to přece jen muzika. Nejsem neurochirurg ani plastický chirurg, nedávám lidem dohromady popálené tváře ani neoperuju rakovinný nádor. Jsem muzikant, nabízím lidem hudební zážitky. A toho bych se měl asi také držet.
Která alba vás oslovila?
Moje nejoblíbenější album všech dob je Innervisions od Stevie Wondera. Považuju ho dokonce i za nejdokonalejší.
The Hissing of Summer Lawns, Joni Mitchell. Je dokonalé a krásné.
What´s Going On, Marvin Gaye.
Axis: Bold as Love, Jimi Hendrix Experience.
Fresh, Sly & The Family Stone.
Crosby, Still & Nash, Crosby, Still & Nash.
Joshua Tree, U2.
Měl jste jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?
Na plakáty jsem moc nebyl, ale měl jsem Boba Marleye.
Která představení, akce nebo koncerty vám nejvíc nakopaly decibelu do hrdel?
Prince, Purple Rain, Londýn. Bez ohledu na to, co se o něm říká, by si každý měl zapamatovat, že právě on měl úžasný talent. Byl to hudebník hudebníků.
U2, Achtung Baby, Anaheim. Fantazie.
Které písničky vám přirostly k srdci?
„Imagine“, John Lennon.
„Ne Me Quitte Pas“, Jacques Brel. Jedna z nejnádhernějších milostných písniček, jaká kdy spatřila světlo světa.
„Corcovado“, Stan Getz, Astrud Gilberto a João Gilberto. Text je nádherný a prezentace naživo prostě úchvatná.
„What´s Going On“, Marvin Gaye – mástrpís.
„Where The Streets Have No Name“, U2 – mistrovské dílo.
„Bridge Over Troubled Water“, Simon & Garfunkel.
Mohl bych pokračovat donekonečna…
Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.
Mám dvě velké ultra rady, pokud tedy vůbec mám právo něco takového médiím poskytovat.
První zní, že silou a násilím člověk v hudbě ničeho nedosáhne. Je lepší chvíli vyčkat a nechat si pootevřená vrátka, aby šance měla kudy přijít. Nechci tím říct, že byste měli snižovat nároky nebo přímo překročit její hranice, jen byste si měli sami pro sebe říkat, co jste ještě ochotní udělat a co už ne. Taky by se člověk měl zamyslet nad tím, do čeho se mu vyplatí investovat energii. Kdyby se někdo snažil prosadit se silou, možná by za nějaký čas zjistil, že maká, co to dá, ale tak nějak tu káru tlačí jiným směrem, než původně chtěl. Věřte si, věřte tomu, že se stanete hvězdou, počkejte si na ten okamžik.
Druhá rada zní, že by člověk vždycky měl mít otevřenou mysl, oči a uši. Každý zvuk má určitý potenciál; umění je odhalit ho a předat ho dál. To nedokáže každý. Osobně jsem na jednom albu dělal strašně dlouho, protože jsem si zarytě jel ve vyjetých kolejích a neviděl nic a nikoho kolem sebe. Měl jsem se víc otevřít světu a novým podnětům. Teď už to vím.
http://www.youtube.com/watch?v=K5Olr1NN9MQ
Depeche Mode – „Waiting for the night“ L. A. LUNAR MIX Kroq radio station
http://www.youtube.com/watch?v=9WMJSv2__sA
One Dove – „White Love“ – Andy Weatherall's Guitar Paradise Mix
…plus toto dílo musí být identické s „The Hard As Hell Mix“, vydaným v lednu 1991 na DMC: Mantronix:
http://www.yourepeat.com/g/mantronix+step+to+me+(do+me)+(the+real+club+mix)
♥
VÝSTAVNÍ HUDEBNICE TCHAJWANU? JE TO JISTÁ FANG–CHEN CHUNG, narozena 29.1.1995 a spatřena mnou až 16.11.2013… žije kdesi daleko v Taipeh, tedy asi Tchajwan.
Tahle darebnice údernice vždy vhod na terč vypálí totiž přesná jak Vilém Tell s kuší
téhle levé i pravé ouško při cestách nepřekáží, ale jen nadosmrti sluší
téhle bezbranné hudebnici srdce v procesu 7 statečných not buší
na výsluní každá píle přiléhavá účelně a úměrně hladce hýbe duší
na okraji nezní okrajovátko, z trucu nezkusí vykrucovátko ani omšelé ořezávátko
udivuje nás stále, že není zřícenina, ale jen silná odmocnina děvčátko
Na základě svého předčasného a nepovedeného porodu byla Fang–Chen od samého počátku jako mrně bohužel nevidoucí. Už brzy u ní rozpoznali rodiče zřetelný hudební talent a umožnili jí masivní hudební vzdělávání. Na začátku měli učitelé těžkosti přijmout a akceptovat zvýšené nároky své žákyně. A přece zvláštně vyškolená žačka znala, co jsou jejich požadavky, takže mohla jako mladá dívenka začít se studiem hudby. V jedenácti letech se naučila hrát na akordeon. Od nejútlejšího mládí navštěvovala Fang–Chen přebory a soutěže. Hudba je pro ni obzvlášť důležitá a vidí ve svém životě bez očních kontaktů také jistou přednost. Myslí si, „když vypadne proud, pak mám převahu před všemi ostatními lidmi tím, že jsem zvyklá pohybovat se ve tmě zcela přirozeně“. S tímto pozitivním stanoviskem přemáhá svůj úděl s velkým množstvím píle a angažmá ve studiu komponování na Tchajwanské národní univerzitě Umění. Ve Vídni zahrála zcela věrně vážnou hudbu na klavír, byla to fantazie na „Ódu na radost“ od Ludwiga van Beethovena a Scherzo č. 1 opus 20 v h–Moll od Frédérica Chopina. Dost se mi líbila její dvacetiminutová pasáž v kostele Minoritenkirche a usedla pak navíc vedle mne do lavice, takže jsem si pochválil i její sváteční módu (fialový třpytivý svetřík s bílými šaty a bílými lodičkami), ačkoliv Ti mohu zprostředkovat jen letmou černobílou podobu.
ŽENA JAKO ŽENEVA
Má anglickou zahrádku
a má aspoň dvojí hodiny
které nejdou pozpátku
citlivě potěš hlavu rodiny
láska raší uvnitř hlavy
étericky vyzdobená
říká se: pamatuj na mravy
idylka je žena ulovená
na břehu jezera s vodotryskem
a s lodičkou na rychlý pohon
švýcarské ženy předhoníme
nebo se vykašlem na jejich tempo
sem pojď, esoterická neúsporná lampo
laterna magika, totem zdoláte hrotem
tuhle Saxánu třeba saxofony v čele s trip–hopem
saxofony s náhradníkem Sandokanem
jazzovým léčitelem i lázeňským estétem
temperament rozbouří hormony
lektorka udílí přednášky Sorbonny
žena že ne, po čase žena, že neva
výhradně chce radost, když tahle není jen kus dřeva!
A.C. TE VAGY, AKI KELL NEKEM (Ty jsi ta, koho potřebuji)
– Ahoj kotě!
– Ahoj, jak se máš?
– Díky, ale musím ti něco říct.
– Proč?
– Ptáš se proč?
– Ano. Proč?
– Proč ne? Jestli ti to povím, budeš tomu rozumět.
Potřebuješ kluka a já potřebuju holku
která mě miluje jako blázen a dbá o mě
která neodmlouvá a pořád se směje
ostatní také obdivuje, ale miluje jenom mě
Podívej, všechno je s ní nádherné
nedobývám srdce jiných
dávám svoji ruku do tvých rukou
ty jsi ta, koho potřebuju!
všechno je krásné s tebou
ty nejsi dobrá pro jiné kluky
když máš tak dobré srdíčko
ty jsi zkrátka přesně, koho k sobě potřebuju!
Dnes je spousta chlapů takových
že nemyslí na další, ale jen na jednu noc
on má auto, ale není jeho
jeden je dost hubený – jiný je dost vykrmený
Brrr... tohle já nepotřebuju
Potřebuješ kluka v pohodě jako jsem já!
Možná máš pravdu!
Ne možná, ale určitě
cenu nemají jen svaly
ani kolik má gelu na vlasech
a jejich mluva? Je také ubohá
jen co mohou, jdou na diskotéku
a šeptají holkám do ucha:
ach, pojď, pojď ke mně
ach, dej sem ruku
ach, prosím neříkej nic
mmm, dokud nevyvrcholím...
Podívej, všechno je s ní nádherné
nedobývám srdce jiných
dávám svoji ruku do tvých rukou
ty jsi ta, koho potřebuju!
všechno je krásné s tebou
ty nejsi dobrá pro jiné kluky
když máš tak dobré srdíčko
ty jsi ta, koho potřebuju!
Dnes je spousta holek takových
že nemyslí na další, jenom na jednu noc
ona má auto, ale není její
jedna je dost hubená – jiná je moc tučná
Brrr... tohle já nepotřebuju
Potřebuješ holku v pohodě jako jsem já!
Možná máš pravdu!
Ne možná, ale určitě
cenu nemá samotná krása
Podívej, všechno je s ní nádherné
nedobývám srdce jiných
dávám svoji ruku do tvých rukou
ty jsi ta, koho potřebuju!
všechno je krásné s tebou
ty nejsi dobrá pro jiné kluky
když máš tak dobré srdíčko
ty jsi ta, koho k sobě potřebuju!
Miki: CSILLAGSZEMÜ ÉG (Na obloze hvězda, kuk)
/nejdřív se ozývá robot, jeho slova není možné přeložit/
Svatá noc
svatá noc
nastává 7 krát do týdne
klenot miliónů očí
svatá noc
Otec sedí v kuchyni, polévka už vychladla
a nechápe, po čem to ten jeho syn slídí u rádia
a proč to není dobré jen tak a co je na té holce dobré
a proč oni potřebují světlo na to, co on vždycky zvládne dělat potmě
Dnes je krása něco jiného než za starých časů
dnes je hřích něco jiného než za starých časů
dnes problémy a štěstí bývají něco odlišného,
slzy a nezájem jsou něco odlišného
/Robot mluví:/
Tancuj...
přímo tady a teď...
dělej...
LP... break break
Existuje nádhera pro naší noc
tajemné sny
to by se mi tak líbilo
svatá noc
svatá noc
na cestě po pláži
na bílém kloboučku
přines nám štěstí
a
Žena sleduje skupinku holek před pobočkou pošty
a nerozumí jim, ale doufá, že její dcera není jako oni (hehe)
ale její dcera píše rychle vzkaz při hodině klukovi
že si musí teď kvůli něčemu pospíšit na ženskou kliniku
Obloho s hvězdami – s očima
já tě žádám o to
abys je opatrovala několik tisíců století
obloho s hvězdami – s očima
jak si můžeme rozumět
tahle planeta není hra
/Robot mluví: ???/
Ulice jsou odlišné než za starých časů,
dnes tanec je něco jiného než za starých časů,
dnes hudba je něco odlišného a čert ví, v čem tkví rozdíl,
není to takové, jako dřív za našich časů
Break!
Dovedeme milovat, ale odlišně, oblékáme se, ale odlišně
vidíme, slyšíme, bojíme se, jsme pro, chceme mír, ale odlišně
Svatá noc
svatá noc
nastává 7 krát do týdne
klenot miliónů očí
svatá noc
Svatá noc
svatá noc
nastává 7 krát do týdne
klenot miliónů očí
svatá noc
Svatá noc
svatá noc
nastává 7 krát do týdne
klenot miliónů očí
svatá noc
Stop!
|