Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 26.12.
2.svátek vánoční
Štěpán
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Úskalí duchovního života
Autor: Straptom (Občasný) - publikováno 25.4.2007 (11:39:49)

V současné době o sobě hodně lidí tvrdí, že se zajímá o duchovní život. Když se jich zeptám, co to znamená, tak mi řeknou, že mají za sebou třeba zasvěcení do reiki, že se zajímají o léčitelství, astrologii a tarot a že cvičí jógu a meditují. Nicméně setkali jste se někdy s někým, kdo o sobě tvrdí, že je duchovně založený člověk, a přitom se choval třeba jako egoista, ješita, kritik, sexuálně nadržený nebo agresivně? Pochybuji, že ne a možná, když se podívate upřímně na sebe a když si přečtete tento článek, zjistíte, že i vy se tak chováte :-) V oblasti duchovního života existuje řada úskalí. Pojďme se podívat na ty, které jsem našel já... :-)

1) Duchovní ego
Pokud o sobě někdo prohlásí "Já jsem Mystik" nebo se za takového člověka považuje, je za tím častokrát oddělenost od ostatních a nadřazenost nad nimi. Jestliže něco víte nebo zažíjete co ostatní ne (a to nemusí být jen v duchovní oblasti), automaticky vám naskočí podvědomě pocit "já jsem lepší" (JÁ mám Reiki a ONI ne, JÁ umím vykládat tarot a ONI ne; JÁ vím, jak byl stvořený Vesmír a jaké existují astrální bytosti a ONI ne). A v duchovní oblasti, která je tak "záhadná" a kde "každý má a zná tu největší Pravdu" to platí mnohonásobně. Nikdy jsem neviděl na diskuzních fórech se mezi sebou tolik slovně řezat jako dva "duchovně založené lidi", z nichž každý má "Absolutní pravdu". :-) Mnozí říkají: "Ale ne, já se nesnažím vést lidi proto, abych si zvýšil sebevědomí a byl nadřazený. Chci jim předat kus své cesty!". To je ale jen zpravidla půlka pravdy. Společnost nás tak vychovává - šťastní a oblíbení budou jen ti nejsilnější, nejlepší, nejchytřejší, nejkrásnější, nejbohatší... a tak se snažíme jak můžeme, ačkoli praxe ukazuje, že je to zřejmý nesmysl. Já ani příliš nemám rád, když sám o sobě někdo prohlásí, že je "indigové dítě" , "pozemský anděl", že "pochází z jiné galaxie", že "je převtělením toho či onoho" nebo že je "šéfinspektor channelingu". Může to být sice ve všech případech pravda, ale jednak ta informace ostatním lidem k ničemu moc není a jednak on nebo ona je především člověk žijící na Zemi tady a teď. Stejně jako všichni ostatní chodí na záchod, platí daně a řeší si své problémy. A jestliže je někdo "výjimečný", pak tím jak se chová a co dělá a ne vynuceným respektem, že je "mystik".

2) Únik od "reality všedního dne"
Většina z vás, kteří se začali zajímat o duchovní život, se jistě s tímto problémem ať vědomě nebo nevědomě setkali. Únik od "reality" může být spojený s tím, že vaše okolí nepřijímá vaší víru a přesvědčení nebo jen proto, že víte nebo jste zažili něco nevídaného. Takže se uzavřete do svého "vnitřního světa", kde si meditujete, vykládáte si tarot a cvičíte jógu. Tohle však není posláním duchovního života. Uměním je propojit to co děláte v této oblasti s "reálným životem", aby se váš život stal meditací. Existuje tuna lidí, kteří se ponoří do meditace kde zažijí buď pocity Blažené - Všichni jsme Láska a Jednota - anebo naopak očišťovací (temnou noc duše; viz níže), a poté se "proberou" z meditace a pokračují v běžném životě - nadávají na politiky, nutí manželku k sexu, kritizují ostatní duchovní směry atd. atd. Toto souvisí mimo jiné s tím, že se mystici zaměřují ve svém sebepoznání a poznání prakticky výhradně na vyšší čakry (pokud neznáte čakerní subtilní systém, pročtěte si prosím nejprve tuto stránku či tuto stránku). Lidem s tímto přístupem se otevírají vyšší čakry (4.-7.) a dokáží tak prožívat v meditacích Úžasnééé stavy Blaženosti, dokáží se napojit na Intuici (nebo nějakého božského Mistra), dokáží mít silné cítění, léčitelské schopnosti a vhled na přítomnost (a mnohokrát i do budoudna), ale problém je v tom, že pořád nemají pročištěné nižší čakry, v nichž sídlí právě např. sexualita a agresivita. Je to jako by se dívali nad oblaka a přijímali všechny ty informace, ale dole by byli silně zaboření v hlíně. To je jeden z důvodů, proč můžete najít člověka, který může skutečně mít výše popsané schopnosti, ale přitom být např. agresivní. Je tedy nezbytné nejen otevření vrchních čaker, ale i spodních a jejich vzájemné propojení, protože jinak můžete "uletět" na vlně Lásky a Blaženosti ani nevíte jak. :-) A "uletět" stejným způsobem lze i na astrálním cestování, lucidním snění, astrologii, numerologii, tarotu, magii, zabýváním se budoucností či minulými životy apod. Když jsem psal o tom, aby se "váš život stal meditací", neměl jsem na mysli prožívat "reálný život" v uzavřeném meditativním stavu. Meditace do Práznoty nebo do svého středu je krásná, ale když se do takového stavu dostanete, nezapomeňte se někdy otočit směrem ven (vně) - na své okolí. Nezapomínejte, že "realita všedního dne" (-vaše práce či škola) není oddělená od "reality duchovního světa"!

3) Temná noc duše (TND)
Temná noc duše je dalším důvodem, proč se člověk zabývající duchovnem může chovat např. agresivně. Pokud se začnete zabývat duchovním životem (a otevřou se vám tak horní čakry), přinese to automaticky s sebou "vytahování bloků" ze spodních čaker, což lze nazvat "temná noc duše" (-ten pojem má ještě další významy). Život vám tedy bude ukazovat vaši 13tou komnatu - nezpracované části sebe sama. Toto pročíštování může probíhat jak v meditaci, tak i v reálném životě. A teď je vždy otázka, jak to budete nebo nebudete řešit. Pokud svou na povrch vyvstátou agresivitu (ješitnost, zvýšenou sexualitu...) potlačíte, dříve nebo později se nepochybně objeví zas. Takže je třeba to "odžívat" a "čistit se", jinak ve vašem životě nenastane změna a budete tím, čím je vaše 13tá komnata. Někteří ale svou 13tou komnatu neřeší a když se objeví něco z ní, své nestandartní chování si tímto omluví ("já jsem mystik a mystikům se to stává kvůli TND), ale dále jí neřeší. Vím, že temná noc duše není jednoduchá (představte si, když se vám třeba najednou zvýší 7x sexualita :-)) ), ale jakmile jste se jednou vydali na cestu sebepoznání, patří to do ní. A pokud už se na TND chcete vymlouvat, alespoň své vyplavované bloky řešte :-)

Myslím, že celou úvahu by dobře vystihla věta, kterou mi kdysi řekla Míla Rejlková: "Tome, přestaň se nazývat mystikem a začni se sebou něco dělat!". :-) Takže se přestaňte nazývat mystiky, avatary, guru a já-nevím-jak-ještě, přestaňte si namlouvat, že pomocí magie, reiki či astrálního cestování se poznáváte, postavte se na zem a začněte opravdu zjišťovat kdo jste a co chcete. Esoterika je široká oblast, ale některé věci v ní jsou... jako když se jeden člověk celý život modlil, aby se naučil chodit po vodě (-proto, aby mohl přecházet na druhý břeh a také věřil, že mu to přinese štěstí). A když se mu to na konci života podařilo, zjistil, že je mu to vlastně úplně k ničemu (že ho loďka stejně tak dobře převeze přes řeku)... Takže zjistěte co opravdu chcete, abyste se nezaměřili na "chůzi po vodě", a pak toho litovali (i když vše nás má něco naučit :-) ). Úskalí v mystice sebepoznání je více, ale přesto to stojí za to.

Straptom
http://www.cestydusi.cz/


Poznámky k tomuto příspěvku
ultrainfernal (Občasný) - 25.4.2007 > Já myslím, že toto jest člínek velmi přínosný a velmi dobře se mi četl :o)
Body: 5
<reagovat 
damika (Občasný) - 25.4.2007 >

No, po přečtení mě napadly dvě otázky:

1.Proč tento text vznikl...proč jsi ho psal?

2. Rozumím tomu dobře, že sexualita je něco nežádoucího (13.komnata)?

 

Jinak mě pobavila představa, kolik lidí asi po přečtení začne zjišťovat, jak dospět k "temné noci duše" právě kvůli té 7x zvýšené sexualitě. :))))) Nic ve zlém. ;)))))


<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 25.4.2007 > Něčím se nenazvat a jako ono jednat, to vyjde nastejno.
<reagovat 
Straptom (Občasný) - 25.4.2007 > Damiko:
1) Článek navazuje na starší článek http://cestydusi.mysteria.cz/strap-magie.php , který byl psán na základě vlastní zkušenosti. Tato úskalí navíc vidím dnes a denně u mnohých, se kterými komunikuji. A stejně tak i mě (zejména duchovní ego a temná noc duše) v životě provází.

2) Ne, sexualita není nežádoucí a ani špatná. Problém je tehdy, pokud je zvýšená a "neovladatelná" - pokud ovládá Tebe :-)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 25.4.2007 > Straptom> Ptala jsem se proto, jestli by nebylo jednodušší napsat, že stejně jde vždy jen o přijetí sama sebe se vším, co v sobě nacházím...tedy napsat to aspoň na závěr. :) Že jde o nesouzení se, nevyčítání si, apod....tím to, co nechci, jen posiluji, ne? ;)) Tedy ne "řezat ego vším, co mám po ruce", ale spíš přijmout. :)) Jen můj pohled. :)
<reagovat 
 Straptom (Občasný) - 25.4.2007 > Damika> Naprosto souhlasím. O přijetí všeho a sebe jsou některé mé ostatní články ( http://cestydusi.mysteria.cz/straptom.php ) :-) Tento má ale jen jakýsi "upozorňovací" charakter - že to existuje.
Řada lidí si myslí, že už jsou svatí teď. Dnes mi napsal jeden člověk "Jsem mág, komunikuju s vyššíma sférama, léčím lidi a vím, co se stane roku 2012 a připravuju se na to." a včera mi zase jiný člověk napsal "Já jsem založil duchovní školu, pomáhám lidem, mám duchovní stránky a pracuju na sobě. Já v sobě nemám žádný strach a ani odpor. A je směšné, že si to myšlíš."
Chápu, že jsou mým odrazem, ale přesto mě to nějak "vybičovalo" dát tento svůj (i když trochu starší) článek na Totem. :-) A ne proto, že bych si myslel, že jsem nějaký guru - na mně je ještě dost práce :-)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.4.2007 > Straptom> Každý je guru, ale jen sám sobě. :) A nejspíš se stejně pak musí odevzdat vše...i ten guru. Ale už se mi fakt nechce o tom mluvit. Je to zbytečné, slova jsou tu nanic. :))
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.4.2007 > Problém tu opravdu je. Není možné si myslet, že najednou, mávnutím nějakého duchovního proutku se osobnost najednou promění a bude čistota sama. Máme za sebou tisíce inkarnací, vývoj se nedá moc urychlit za pár měsíců.
Další problém je, že naše názory, jak duchovní člověk má vypadat, jsou také egoistické a naivní.
Rovněž tak jak má duchovní vývoj vypadat. Naše názory jsou zkrátka trvale v rozporu mezi tím, jak si to přejeme a jak je to reálné.
Proto doporučuji, abychom si duchovní vývoj nevolili podle sebe, tzv. svobodně, ale přijali vedení jako ve škole. Ne ovšem od člověka, ale od Boha. Ten jistě víc ví a může než jakýkoliv člověk. Není to těžké, jen chtít.
nejen www.channeling.net http://www.communicatingwithgod.com/ atd.
Obecně vzato, co můžeme chtít od této civilizace, vždyť přes 90 proc.lidí v Boha nevěří, natož aby Ho někdy viděli! O TND mají naprosto neinformované představy. Kdo ji nezažije, neuvěří :-)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.4.2007 > romann> Jako ve škole nebo nějaké politické straně, ne? :) Sry, ale já raději zůstanu "blbá", ale svobodná. :)
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.4.2007 > děláš si legraci?? Takhle skončí všechny duchovní rozhovory. To je to, co mi Bůh říká už tolik let: Do ezoteriky!
<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.4.2007 > romann> 

Nedělám si legraci, ale faktem je, že taky nejsem na svoji reakci pyšná. Už jsem to psala jinde - jsem unavená slovy a diskuzemi. Duchovní hovory jsou jedna věc, zažití je druhá. Pokud nezažiju, můžu mluvit a psát jak chci, ale bude to vždy jen o předaném slovy, přečteném. A pokud zažiješ, není třeba mluvit. Zvlášť když přijmeš, že každý vnímá jinak, každý má ten "svůj" způsob. 

Přeju hodně klidu a pohody. :) 


<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 26.4.2007 > Ten článek má propagační charakter, proto ti mohla Damika napsat "škola.., strana..., raději zůstanu blbá"
A má pravdu. Vopatrně s propagací, misionáři nebejvaj voblíbený.
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.4.2007 > ALL: ANO,to nebývají, apoštolové byli asi všichni popravení :-) Proroci kamenováni.
Jen jsem si vzpomněl na včerejší meditaci, 2,5 hod v božském světě. Jak někdo může Boha popírat, či ho spojovat s partají. To je vidět, že Ho NIKDY NEVIDĚL! Ostatně mystika vedená Bohem je tak těžká, že se fakt nedivím, a nejsem sám, kdo ji dělá, že zájem byl, je a bude pramalý. Lézt Kailás není selanka :-) Pokud si chcete přečíst, jak taková meditace probíhá, přečtěte si třeba ty od Miloše. Poslední je ze soboty, předposlední měsíc stará. http://mystika.mysteria.cz/milos.htm BTW-Kdybyste chtěli poznat, jak meditace vypadá, tak udělal prima mystický klip. Je tam hudba, vize i závěr z Poznání vizí, ale chybí tam dokonalé vnímání hudby a božské extatické pocity, pro ně musíte např. na holotropní dýchání http://www.youtube.com/watch?v=VJEWMfndJZs Klid a pohoda, Damiko, v mystice opravdu nejsou :-)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 26.4.2007 > romann> Nemám slov. :)))))
<reagovat 
 ondřej (Občasný) - 26.4.2007 > romann> píčo
<reagovat 
Radzah (Občasný) - 4.7.2007 > citujem:Lidem s tímto přístupem se otevírají vyšší čakry (4.-7.) a dokáží tak prožívat v meditacích Úžasnééé stavy Blaženosti, dokáží se napojit na Intuici (nebo nějakého božského Mistra), dokáží mít silné cítění, léčitelské schopnosti a vhled na přítomnost (a mnohokrát i do budoudna), ale problém je v tom, že pořád nemají pročištěné nižší čakry, v nichž sídlí právě např. sexualita a agresivita.


Co by to preboha bola za laska, ak by popri nej bola agresivita. Ked sa otvaraju uz Vyssie cakry, tak cloveku sa rozprestrie cely priestor vedomia tak, ze nie je mozne aby nepostrehol, tak jednoduche zvieracie pohyby ega / spodnych cakier,...tak taky pometeny je aj cely clanok, plny postojov, a intelektualnosti vo vaznosti.

Ber tie diskusie hravsie, nezer to tak, a potom mozno dospejes do stavu vedomia takeho, ze zrazu uvidis, ze tu NEPISE ZIADEN Radzah, len tak ze Majster vstupuje do sveta strachu, snov etc. pretoze musi vstupit do sveta ludi, abych ich prebudil.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 22.9.2007 > Velice dobře napsaná úvaha. Souhlasím s Tebou, že úskalí na duchovní cestě je hodně, ale stojí to za to. Já jsem na duchovní cestě již od svých devatenácti let, asi 16 let. Jo, jo letí to. No a mohla bych o tom psát romány. Myslím si, že i duchovní člověk je postaven před temné stíny ze své minulosti tj. minulých životů no a možná i budoucích a musí tomu čelit. Občas je smutný, pláče někdy se i zlobí. Protože je přeci také i člověk. Nikdo asi kromě osvíceného člověka nemůže být stále jen veselý. Je dobře, že píšeš o těchto věcech a přiblížíš je ostatním. :-) Prolnout duchovní a reální život je vždy potřeba, to s Tebou naprosto souhlasím. :-)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.7.2007 > ona mystika opravdu NENÍ žádná selanka, ale pořádně těžká práce. Spodek se pere s Vrškem. Kolik lidí znám, co mockrát viděli Boha a z ní utekli! Nakonec ego zvítězilo. Jen málokdo projde Temnou nocí duše!
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 22.9.2007 > romann> To máš pravdu. Ono to není fakt lehké. Já sama jsem tento rok byla postaveno před hodně temných stínů. Ale zatím jsem stále tu. :-)
Někdy to bylo hodně tvrdý, ale myslím, že jsem si z toho vzala i to dobré a jdu dál. :-)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 25.9.2007 >
<reagovat 
romann (Občasný) - 2.10.2007 > neboj, sibylo-, moc lidí to úspěšně prošlo už před staletími:
http://mystika.mysteria.cz/mystikove.htm
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 10.10.2007 > romann> No já se nebojím. :-) Ale taky to není nic moc. :-(
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter