swedish_nigg (Občasný) - 10.9.2007 > kayman> "...ale evoluce organická je maličká součást vývoje vesmíru, která rovněž funguje na principu zvyšující se entropie"
no ale s tim, aspoň co vim, přišel Gibbs a ne Darwin. maximálně to mohli připojit neodarwinisti. každopádně v Memech se o tom nic neřiká
právěže vylučuje. anestetizace - tendence k znecitlivění vůči vnějším podnětům
"selekce nevybírá nikdy nejzdatnějšího, to je špatně pochopený a hafo lidí si to myslí, selekce likviduje neschopné, neslučitelné s aktuálními podmínkami (...) Evoluce je systém přizpůsobující se aktuální podobě vesmíru."
možná že novodobý teorie evoluce připouštěj její adaptabilitu. ale Black-more (narozdíl od Wienera - viz homeostaze) o tom nic neřiká. já tu kaymi nepolemizuju s teorií evoluce, ale s pojetím evoluce u ní
"To už vyžaduje nějakou schopnost z miliard střípků informací (tvarů, barev, slov, zvuků atp.) vytvářet nový kombinace a ještě vybírat ty nejpůsobivější. Vytvořit mem vyzbrojený takovými emocemi, že ho během chvíle zná většina lidstva. Mem natolik infekční, jako třeba chřipka, kterou namísto mozku vytváří vlhký asijský ruderální kvas dobytka a zemědělců, žijících v genově intimním svazku."
tady sám vyvracíš memetiku: mem (podle S.B.) nikdo nemůže vytvořit, vytváří se samy vzájemným rekombinováním a selekcí. z toho pohledu je například umělecká tvorba stejnou schůzí memů jako onen ruderální kvas. v tom spatřuju alespoň minimální rozdíl: ne že by umělec nemohl pracovat s tím, čemu S.B. říká memy (aka chřipky), to mi nevadí. Problém je v tom rozhodnutí: můžeš se rozhodnout něco napsat, přičemž si k tomu schválně vemeš neobřezanou tušku, což znamená svůj penis, jímž pokropíš bílý papír a pak jím vytřeš v porodnici .......
"umim tyhle zkušenosti v představách kombinovat = mám schopnost imaginace, mam víc mravenců, pohostim víc samic, sem heščí a zdravější , přežiju, mam víc dětí a sou chytrý a moje dcery tedy nebudou na blbce, takže vzniká selekční tlak na inteligenci, tedy zpětná vazba. A potomkové jejich budou chytřejší a chytřejší. Blackmoorová se snaží jenom vysvětlit jak vznikla kultura, proč to bylo postupně a stejně jako vznikla fauna a flóra, rodily se nové a větší myšlenky a zatim to jediná vysvětlila rozumně."
imaginace není schopností rekombinovat: př.: chiméra je mytická obluda skládající se z části kozy, lva a orla (nebo tak nějak). Jenže chiméra není totéž, co součet těchhle částí. Blackmoorová ví o kultuře největší prt. Otázka vývoje v kultuře je hodně hodně sporná. Vyvíjejí se např. vizuální technologie, ale samotná schopnost imaginace??? to nikdo neví. Myslíš, že je teď schopnější než u pračlověka v Altamiře?
"SB se snaží vysvělit podstatu vědomí jako interakci té obří, osobně specifické kombinace miliard infostřípků a informací z venku. Právě různý informační obsah, různých mozků, by docela dobře vysvětloval různost osobností."
Ve svym vědomí můžeš operovat s informacema (resp. podle S.B. být operován). Co je ale podstatou vědomí. Není to třeba to, co se skrývá v nevědomí? Jsou to memy? Je sen rozložitelný na memy? A co když je ještě něco za snem, něco, kvůli čemu je pro nás sen vědomě neuchopitelný; Můžeš říct: ´Existuju teď a tady´, ať je to třeba mem a já ho beru na vědomí. Co ale tenhle mem vypovídá o tom, co ve svým prožitku existence právě prožívá. Vypovídá vskutku o všem? Třeba o memu, že se ti právě pohnula vlásečnice ve dvanácteráku? Podle mě se Existence (nebo druhý pól vědomí) skrývá v našem vědomí, to ale neznamená, že by do něho nemohla prosakovat. Jestli v tom sou memy namočený, pak leda jako Bebe.
... ta výtka nakonec, je typická. Ono je použít citát a použít citát. Už to, že se nad memem zamyslíš...ba ne, to přece není možné
resumé: memetik - toltéckej kazatel. memetika je redukce, zjednodušení problému kultury pro negramotný američany. možná v oblasti přírodovědy vysvětlila nějaký anomálie, ale to jí nedává nárok aplikovat otto samý jinde. tak trochu chápu (to přírodní) i nechápu (to ame-Ricky), proč tě to tak oslovuje
dyk