|
|
|
Mystické procesy Autor: romann (Občasný) - publikováno 17.8.2001 (08:41:58), v časopise 17.8.2001
|
| |
V meditaci je aktivní nejen božské, ale i myšlení, je to vlastně přednáška, výukový proces pro něj, způsobující jeho transformaci. Jejich poměr vyjadřuje tzv.ponor. Podle našich zkušeností je primární úžas až ohromení z prožívané Věčnosti, Nekonečnosti a Dokonalosti současně. Prožívají se lidem zcela neznámé vize, pocity a myšlenky, ale jsou o několik řádů dokonalejší než naše. Vize jsou obrazy nám známých realit, ale hlavně proudy archetypů, což je božská forma myšlení.
Zážitek vstupu do vědomí božské dimenze přinášejí poznání božské radostné lehkosti BYTÍ a silný pocit rychlého, dokonale jasného a ostrého vnímání Okamžiku jež je Věčností i posvátnou a dokonalou vznešenost, spojenou s hravou Tvořivostí. Vnímá se Šíře Boha, jež je intenzivním Štěstím, Láskou a Harmonií. Pocit Naplnění silně ovlivňuje pohled na stvořené i na jeho problémy. Ve vizích a pocitech se neverbálně prožívá, jak božské hledá Své sebevyjádření, ještě větší Dokonalost, Lásku a Krásu, aby se přiblížilo k Absolutnu. Věčně tančí nekonečným Stvořením. Božské fascinuje i tím, že ukáže jednu dokonalou věc v symbolu, pak vytvoří zcela jiný, ale se stejným obsahem. Myšlení si vše chce překládat do slov. Někdy to jde, většinou moc ne, přesahuje to jeho vyjadřovací schopnosti a narušuje se tím meditace.
Ta však není pro zábavu, může i bolet. To nastane tehdy, když myšlení odmítá přijmout božské. Ví, že je to konec ega s jeho vedoucí úlohou, božské ho přesahuje o několik řádů. Zejména ho bolí, když vidí, že jeho představy byly naivní, vše je Jinak. Bůh je daleko větší, od ega vzdálenější a Jiný, než by ho chtělo mít.
Procesy probíhají i po meditaci, jen trochu slaběji, úměrně praxi. Mystika je zkoncentrovaný život, nic jiného.
|
|
|