Podle fotek pracovali krom jiného i např. Hynais při malování opony v Národním divadle. Řada výtvarníků pracuje podle fotek - jen to tají. Nevadí mi že se ti to nelíbí. Výtvarný svět je tak rozmanitý, že si myslím že oba máme dost místa ne světě. A na otázku koho to zajímá? Měl jsem to štěstí mít v pátek vernisáž, kde byla tato kresba. Jeden z důvodů proč jsem dal tuto kresbu na Totem byla zvědavost jaká bude reakce. Na vernisáži bylo cca 150 - 200 lidí. Vyslech jsem si řadu reakcí na mé kresby od konkrétních lidí. Anonymita Totemácké identity dává lidem ramena. Pokud by byla opravdu tak tragické mé výtvarné snažení - nepřišel by na mou výstavu nikdo. Mám rád starou poctivou kresbu. Není to nic méně hodnotného jako nejlepší supermoderna.
Prosím, malá otázka: Nevím jak to myslíš? Moje kresba jak jsem kreslíval, nebo stará poctivá kresba všeobecně?
Moc děkuji za tvá písmenka. Chápu a máš úplnou pravdu. Tato kresba je pro lidi. Musel jsem v krátkém časovém úseku nahrnout několik větších kreseb pro vyvážení výstavních ploch na kamenné výstavě. Pro své vlastní já kreslím úplně jinak. Včera jsem končil hluboko ráno s perokresbou. Pracuji na ní už dvě noci a myslím že ještě tři večery a bude celá kresba hotova. To, že jsem zde dal tuto kresbu byla jen reakce na nařčení mého minutí správného století. Jsem rád když někdo na Totemu oceňuje tu starou poctivou klasiku. Toto je můj úlet a bojím se, že moje vlastní já Totemáci už nedokáží strávit.