| Mima (Občasný) - 11.3.2012 > boval> ...myslela jsem tím, že grafická technika klasická ruční je tvořena kroky v určitém sledu, které se nedají jen tak jednoduše vrátit, jako podobně u sochy z kamene se uštíplý již kus nedá nalepit zpět, což bezvadně naopak umožňuje práce s hlínou...něco se odstraní, nevyhovuje, zpět se dá přilípnout.... U PC grafiky není nic jednoduššího, než nezdařený zásah zlikvidovat zpětnou šipkou na monitoru. Proto zde funguje více metoda pokus-omyl, až je tvůrce s dílem spokojen. V mezičasech se dají různé varianty zkoušet, když si člověk jednotlivé fáze uloží, a pak pracuje s vícero možnostmi rozpracovanými různě. Proto si považuji více ruční klopotné práce, kdy se efekt dostaví po značném výdeji energie, a mě baví proces přemýšlení, váhání,pokusů, hlavně riziko, že něco totálně zvořu a není návratu zpět....Nezavrhuji vůbec počítačové metody grafické tvorby, vycházejí z nich úžasná díla, a při současném neustálém zrychlování všeho "dění" je čas drahý, chceme vidět výsledek co nejdříve.......Taky se chci v lecčems v tomto směru přiučit a absolvovat nějaký kurs PC grafiky, někam se propracovat, jen tak pro svou potřebu a inspiraci .....A je mi jasné, že i tyto metody vyžadují dost času, aby vznikl třeba fraktál mnohem lepší, než ty před rokem.....Takže přeju hodně štěstí a nápadů...........
| |