|
|
|
|
|
|
|
|
|
whispermoonlite (Občasný) - 27.11.2010 > je opravdu smysluplné chtít "vykoupit polibek bílých úst slovem"? - tahle postulovaná možnost mi do textu nezapadá - všechno směřuje k tichu, ať dočasnému, nebo věčnému, proč tedy chtít je něčím vykupovat - rušit? - 2. strofa ještě posiluje vědomí odchodu nasměrovaného do ticha (proto se mi nabídka změnit tento směr slovem, jako by to mělo přinést něco lepšího, žádoucnějšího, jeví bezúčelná) -
"mlčenlivý strážný" též jako by spadl do scény z rekvizitáře, navíc zdůrazňovat, že "už nemá víc co říct", když ani nevím, zda kdy co řekl a jak by to mohlo souviset s odchodem do ticha (a co vlastně stráží?) - působí jednonoze. - "dva západy" - nerozlousknu (leda by šlo o tradiční symbolistní význam - "západ-smrt"?) -
ale několik zbylých veršů jsem si přečetl rád. - líbí se mi odvážný záběr do těžkého tématu. - škoda pro mě několika nepřesností, které kazí dojem.
| Body: 4
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
| whispermoonlite (Občasný) - 28.11.2010 > Saimaa> ticho, jak je prezentuje 1. strofa, je charakterizováno negativně (prázdno, bez vášně) - když to čtu opakovaně, tak tam poukaz na slovo sedí (i když je to neurčité obecné slovo, které má potenciál léčit i uřknout - přesto své původní čtení rád opravuji) . - později se situace obrací ve prospěch ticha. - "vzdušný zámek", kde není co dodávat, evokuje tiché útočiště. - pozdější odvážení správné míry ticha potřebuje slovo až od toho okamžiku, kdy by se ticho hrozilo překlonit v negativum. - takže pravda, motiv užitečného slova se vrací. - hm, ticho se v básni proměňuje, to je zajímavé. - "mlčenlivý strážný" = "spánek" - kdyby mě to samo napadlo, tak bych uznal, že tam místo má.
básnička není hned průhledná, takový styl mám rád. - aj bych řekl, že je rafinovanější, než se mi na prvních pár pohledů zdálo. -
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|