|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomas Prchal (Občasný) - 29.4.2008 > Je to pěkné , celková tvorba , ale já bych to definoval tak , že tvá největší síla jde v ruku v ruce s tvou největší slabostí , tvoří to takové vězení , už jdeš trochu najistotu , pokud je vám 50 tak to plně chápu , ale pokud je vám 25 byla by to škoda. Tedy píšu to proto , že já takový problém cítím u sebe a opravdu je tu nebezpečí , že se to nakonec dostane do takové monotonosti , to tedy určitě nebude vadit publiku , ale myslím , že to neprospívá v umělcově vývoji , tedy tak to cítím. Co si o tom myslíte ?
| | | <reagovat |
|
|
Lumiik (Občasný) - 1.5.2008 > A/ tykejme si
B/ vim presne co myslis - zrovna ted jsem mohl tyden videt tento jev u patnacti kolegu pri praci - nekdo jede to same /aspon si to myslim, patent na rozum nemam/ stale a stale dokola uz leta, nekdo z nich se snazi o posuny, ci nove cesty, ale vetsina jede to sve zajete. Tu bych jeste rekl, ze jsou ty posuny nebo snahy tak male, ze jsou viditelne jen proautora samotneho a vetsi posun az s vetsim odstupem trebas i let a pak to vypada ze je to stale to same, ale je to jen vyvoj zajeteho rukopisu - tim ted nemam na mysli sebe - a okoli to pak vnima jako "von furt jede to samy"
C/ konkretne zde - pro mne je tu cosi maleho noveho, co jsem chtel zkusit. A pak - toto neni neco zasadniho - je to vpodstate odreagovani, udelani si radosti s vyzkousenim neceho jen malinko noveho, zrejme nepostrehnutelneho. Ale myslim ze neni duvod takove veci nedelat. Ja mam proste silne puzeni stale delat, je to spis jako nemoc a proto vznika tolik podobnych. Ale to neznamena, ze nemam 1/ strach abych nezabrednul do opakovani 2/ snahu nemit veci stejne - zde budu konkretni - kdyz uz neni videt ta malinka zmena, alespon je pro mne dulezite, ze si nezkousim na jedne jednine krajince jen jine barvy / jako to delaji /delala rada vehlasnych/. Kdyz mam tuto nemoc, nemohu se soustredit jen na intenzivnejsi hledani atd. vsak i touto cestou je sance videt neco co povede k velkemu skoku/posunu. Jasne, jsou taci co to maji hozene jinak, tech je myslim mensina, ale neznamena to ze je tato ci tamta cesta lepsi/horsi. Je pak jen trochu skoda, kdyz nekdo uz jen opakuje...
D/ Cely ten proces mi pripomina silne pronikani do "matrixu"/mam na mysli ten film - sice uz umim kung-fu, mozna i preskocit barak, ale jeste se neumim vyhnout kulce, ale to je jen otazka casu. Pak ovsem netusim, zda mam na to rozkryt matrix dal. Myslim ze nekdo se zastavi u kun-fu a nekdo se dostane mezi vyvolene - tot tedy me pocity jak to funguje. ..
P.S.: stale nevim kde caesar bere cas a chut sem lezt znova a psat - v tomto pripade alespon kratke sracky:-ú
| | | <reagovat |
|
|
| Tomas Prchal (Občasný) - 2.5.2008 > Lumiik> Ono je to docela pochopitelné , já nevím jestli to tak určitě je , ale mám pocit , že společnost umělce na trhu tlačí k nějaké stylovosti či dokonce stylizaci , jelikož to si lidé žádají , je to jasné a lechce pochopitelné , než pokud někdo stále mění styly experimentuje a provokuje , takových umělců si vážím , ale je to těžké , nikdo je nechce , nejsou prostě v modě , dá se to i takto říct. Jak píšeš o těch malých změnách , to je myslím přirozené , že malé změny se dějí s každou další věcí , ale to bych možná ani nenazýval změnou , je to spíše další krok na té stejné cestě , mě šlo spíše o to vytvořit cestu novou , více cest a třeba i pracovat na více frontách (cestách) najednou , ne jenom obalovat ten svůj styl. Vnímám i jako problém , že lidé si berou vzory od velkých umělců , jako například Van Gogh , kterého já opravdu miluju a který mě ovlivnil , však dnes bych mu také vytknul , jeho styl už byl velmi svazující a tak bych si od něho nechtěl brát inspiraci v tomto směru (, ač dřív jsem to chápal jako něco dobrého) ve druhé polovině 19.stol. byla jiná doba a já to absolutně chápu , jen myslím, že bychom se měly poučit a dělat věci konečně jinak i mnoho známých malířů z konce 20. století jako je například můj budoucí učitel na AVU Michael Rittstein je dost stylový , nebo Sopko , Mainer atd , ještě jsem vlastně neviděl malíře , který by dokázal malovat kvalitně více způsoby a opravdu měl široký pohled. Hodně lidí obdivuje , když má někdo vlastní styl , ale já myslím, že je to jednoduché mít styl , stačí jen trochu tvořit a ono se to najde. Beru to trochu za sebe , chtěl bych se změnit a mít věci jinak , ono to hodně člověka nutí , aby zasedl k těm novým mediím , ale kde pak bude malba. Možná jsem trochu odbočil :-) Jen mám pocit , že by mě to mnohem více naplnilo , pokud by se to podařilo nastartovat , však taky by mě to mohlo zničit , ale proč neriskovat. Víceméně není nikdo s kým bych tyto myšlenky mohl zkonfrontovat , už o tom uvažuju přes dva měsíce v podstatě sám. Já sám jsem taky dost stylový , chtěl bych to změnit , jsem mladej , mám čas a ideu. Myslím na to nedělat různé věci v jednom stylu , ale dělat různé věci. Neříkám někomu , že tato cesta je ta dobrá , to je blbost , jen mám pocit , že ty jsi úplně na druhé straně , takový protipol mé vize , proto jsem měl tu potřebu reagovat , víceméně i negativně. Asi to co je dle mého názoru nejvíce stylově uzavřené zde na totemu je tvorba autora "Prokletý Filip" , myslím, že to je konečná .... :-/
| | | <reagovat |
|