|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
čtenář 15 - 12.2.2008 > pořád se sem vracím, nevím proč. všímám si dalších věcí, modravá vrata, odlesky ve vodě, "utopený" první pilíř (za to ale může perspektiva, tu náhle objevená) a zase to listí vzadu v ulici a most/skluzavka. tohle je výborné, na totemu zjevení (pro mne spolu s pár fotkama toona tím, co si zapamatuju) a je opravdu jedno, zda další obraz bude jaksi bez espritu, který tu přímo dýchá, nebo nezvládlou machou. ba naopak, o to bude "mýtus" téhle malby silnější! ať jsou školáčci třeba potažení žabím hlenem, pokud mají oči, vidí. pokud potřebují mít oči "něčím podložené", nedůvěřují jen sami sobě a to není dobré. pomožte jim pak k sebedůvěře.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
| ariel (Občasný) - 11.2.2008 > Lumiik> no, mně se líběj ty plošky... jejich dynamika a odstíny... jo, výhrady chápu
cézar ať si dělá co chce....
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Periskop (Občasný) - 13.2.2008 > checht, to se člověku na to umění hned jinak kouká, když mu to odborníci vysvětlej... já mám tu kliku, že odborník nejsem... tudíž zcela pudovkinovsky... narozdíl od surfaře a masných krámů, což jsou obrazy které se se mnou snaží komunikovat, první tím, že působí zneklidňujícím až strašidelným dojmem... byť to patrně nebylo tvým úmyslem (ale co je mi po tom, jsem divák a úmysly autora jsou mi šumafuk)... druhý světelnou atmosférou, která mi naopak navozuje pocity velmi libé, související se vzpomínkami z dětství ( a opět je mi srdečně jedno co chtěl říci autor)... tedy na rozdíl od těchto dvou je tenhle jenom taková placatá manýrka... nevyvolává ve mně vůbec nic, krom pocitu, že by bylo fajn otočit ji malbou ke zdi... což nemusí vůbec znamenat, že je to špatný obraz, kdepak... je to pouze obraz, který mně osobně nic neříká...
| | | <reagovat |
|
|
|
| čtenář 5 - 12.2.2008 > caesarborgia> píšeš "HODNOTÍ", ano? zkuste se na to jen třeba "PODÍVAT" a uvidíte. tohle se týká celého totemu, co je to za " totem horečku" to nutkavý hodnocení? dívejte se, čtěte, ptejte se, pište, pak třeba hodnoťte, pokud vás to tak baví. ale jak asi už víte, "hodnocení" tu má trochu jiná pravidla, než "zjevovat kvalitu", tedy s evidentními výjimkami...
| | | <reagovat |
|
| ivanos (Občasný) - 12.2.2008 > caesarborgia> Tu "skutečnou perspektivu" bych si dovolil rozšířit na "skutečný vidění světa" (optické, žádné vnímání). Myslim že Kupka na to kápnul, když řek, že "nemá smysl malovat stromy, který - mnohem dokonalejší - uvidí divák cestou na výstavu". To jsme opět, už po několikáté, u problematiky stylizace vs. neúmyslné deformace. Lumik bere zjevně každýho jako "nedokonalýho" což je nepřípustný a tudíž hledá všude chyby, který se musí odstranit. Tohle je lehce akademistický přístup (že by přísný učitel?), který člověku zřejmě zafixuje, že chyby se nesmí přehlížet, musí se eliminovat. Na druhou stranu, to pravý umění bych řek spočívá v nedokonalosti. Příroda není dokonalá, je jen neskutečně rozmanitá a neuvěřitelně mocná, což si lidi často pletou s dokonalostí. V umění není možné nedělat chyby. Umění není chyby skrývat, ale přirozeně je zobrazovat. Potom v díle "chybu" nenajdeš ani kdyby ses posral ;)
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
| ivanos (Občasný) - 12.2.2008 > caesarborgia> Pokud by všichni mlčeli a čekali na autorovo vyjádření, nikam bychom se nedostali. Názor by se měl neustále rozvíjet a je potřeba slyšet a hlavně vnímat cizí názory, který se nám nelíbí, který považujem za špatný. To je právě to rozebírání jak tu o tom někdo psal; fakt, že lumik řeší perspektivu a listy můžou v jistym smyslu pomoct někomu jinýmu kdo to tady čte. Lumik se vyjádří k určitýmu aspektu kterej považuje za nedokonalej, já přijdu a porovnám jeho úsudek s vlastnim názorem, nesouhlasim, v tom se utvrdim a víc si to pak vychutnám. Tohleto poměřování je jen o přístupu, co kdo od umění chce, pokud bychom to rozebrali, pravděpodobně bychom se dostali ke štěstí. Tim chci říct, že je jedno zda si divák dílo rozebere a "zhodnotí" jednotlivé části, nebo v jistym smyslu prokáže respekt a vyzrálost autora a jeho dílo pojme komplexně. Právě díky tomu týpkovi co si dílo rozpitvá a zdrbe si ten druhej uvědomí (plněji než původně) krásy jednotlivostí. A někdo třetí (tady třeba Damika) se s tim popere a taky mu to něco dá. V tom to je, dokázat se učit i od těch "idiotů" ;)
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|