miroslawek (Občasný) - 7.3.2007 > Opíječ tchýní> Hmmm, tak prach prachu se ti nelíbí: milý zlatý, dávno je známo, že poezie není děvka, aby se musela líbit. Mně se taky spousta věcí nelíbí, ale přesto mnohým nemohu upřít jejich kvalitu. A pokud mohu, musím umět mít skutečný důvod. A k němu vede cesta jen skrze poznání.
trysk a cval ti možná připadá jako vycpávka, ale to je opět pouhé konstatování, neřekl jsi proč nebo čím. A pochybuji, že bys to dokázal. Už jen proto, že takhle se to nedělá.
koleje se utíkají k dálce = romantické zasnění, říkáš. Inu, to je veliká věc, přestože v mých textech je možné opravdu mnoho, tomuto bych se přeci jen bránil - kdybych musel.
V komentáři danse macabre (mimochodem, příležitostně se někam podívej, co znamená slovo metafora) se začínáš blížit kritickému náhledu na věc, abys vzápětí předčasně selhal ejakulací tvrzení, že ti to prostě nesedí, aniž bys poukázal na cokoliv, co je podle tebe špatně. Nechci tě podezřívat z myšlenkové impotence, určitě to má nějaký rafinovaný skrytý motiv. Jen tak na okraj podotýkám, že by mohlo být zábavné představit si, že se v oněch místech nemusí nutně číst imperativ od spálit, ale třeba také úplně jiné sloveso.
báseň má poměrně solidní myšlenkovou konstrukci - skutečně? Poměrně zajímavé vyjádření od někoho, kdo se pyšní tím, že textu neporozuměl. A oč se opírá?
Nevím, co si představuješ pod pojmy básnická invence a intelektuální charakter básně a proč je stavíš proti sobě, možná bys to mohl blíže upřesnit. Možná.
Zatím tedy mnoho slov, ale neřekl jsi nic... k básni. O sobě opět dosti.