ŽÁK
Z devadesáti procent se jedná o nevypočitatelnou bytost, která se pod nátlakem (myšleno minimálně alespoň jednou během vesmírného roku) zúčastní školního vyučování. Její specifickou vlastností je chladný vztah ke všemu vztahujícímu se k pojmu škola (viz Škola).O zbylých deseti procentech níže.
ŠKOLA
Budova sloužící k vyučování, ve které žáci spřádají tajné - většinou nenaplněné - sny o vesmírných katastrofách, které by mohly školu definitivně zklikvidovat. V jejich fantazii se nejčastěji objevují kameny padající z nebe, srážka s kometou a další tragické události.
TŘÍDA
Směs rozmanitých odrůd žáků. Můžeme zde najít tzv. Šplhouny- vyvrhele třídní společnosti. Jejich charakteristickým rysem jsou tři hlavy a nemístná aktivita, kterou dráždí nervovovou soustavu svých spolužáků. Není divu, že se často stávají oběťmi fyzického násilí, což jejich výskyt omezuje na vyhynulé druhy. Díky tomuto nevysokému procentu nenarušují soudržnost třídního kolektivu.
Kromě dvouhlavého šedého průměru se zde vyskytují jedinci jednohlaví, zvaní Flákači, kteří znají pojem škola většinou z vyprávění svých prarodičů. Obvykle jsou za svůj přístup povyšováni na stupínek vůdců a organizátorů veškerých zábavně vzrušujících akcí, jako např. Úlety ze školy na Měsíc, hromadné falšování razítek, šikanování nervově labilnějších učitelů, atd..
Tito jedinci postupují do vyšších ročníků pouze díky své dokonalé výřečnosti.
ŠKOLNÍ VYUČOVÁNÍ
Pro učitele začíná v 8.00 vesmírného času, pro žáky poněkud později. Pokaždé se vyskytne Náhodná nepředvídatelná událost. Mezi nejoblíbenější patří uvíznutí ve vakuu nebo porucha dopravní rakety.
VÝKLAD
Učitel praktikuje monolog. Žáci tento volný čas využívají k regeneraci svých sil, tj. k dospávání probděných nocí, ke čtení vědecko-fantastické literatury, k hraní hazardních her, k jídlu, či podobným činnostem. Se zazvoněním končí žáci hodinu a hlučně dávají učiteli najevo, že nastal čas opustit třídu
ABSENCE
Nepřítomnost žáků při vyučování. Kvantitativně stoupá úměrně s hrozícím nebezpečím ze zkoušení nebo písemných testů. Setrvávají pouze zoufalci, kteří neuspěli u ušního,očního, kožního, zubního či jiného lékaře. Ale obvykle v době zkoušení dělají učiteli společnost pouze bytosti tříhlavé.
PÍSEMNÁ PRÁCE
Zkouška žákovy vynalézavosti. Učitel zadá otázky a je na tázaném, aby si podle svých schopností opatřil potřebné tajné informace s krycím jménem Tahák. Nejrozšířenější, ale také nejsnadněji odhalitelná metoda v celém vesmíru je prosté psaní tužkou na lavici. U bytostí ženského pohlaví převládá tahák zastrčený pod silonovými punčochami. Výška IQ žáka bývá hodnocena podle druhu a způsobu použití taháku, neboť kdo je přistižen při činu - nejenže neobstál při zkoušce, ale hrozí mu navíc 333 hodin vesmírného času strávených na oběžné dráze Pluta, kde je žák nucen rotovat rychlostí 800 000 km/s.
Největší potupou je ovšem návrat mezi spolužáky, od kterých získává hanlivou přezdívku IQ Zablácených kanad (za to, že nebyl schopen tahák inteligentně použít)
ZKOUŠENÍ
Komedie o několika jednáních. Ústřední postavou je zkoušený, který zatahuje do děje zkoušejícího. Ten pokládá řečnické otázky a hlavní hrdina vtipně doplňuje komické vsuvky pro větší obveselení diváků. Ti do hry zasahují v případě, hrozí-li zvrtnutí komedie v tragédii.
UČITEL
Podle svých vlastností, vyjadřování či vzhledu jim žáci přidělují přezdívky, které je obvykle provází i ve vzpomínkách žáků ze školy již dávno vyšlých. Mezi nejobávanější patří učitel, který žije s přesvědčením, že svou práci musí vykonávat co nejdůsledněji. Nezná slitování a neváhá použít nejrůznějších drastických záludností, aby žáky donutil ke studiu. Výsledkem je boj, ve kterém učitel většinou prohrává. Přežívají silné nátury, které z prozíravosti absolvovaly kurzy nejrůznějších druhů bojových umění. Výjimkou mezi učiteli jsou ti, se kterými lze vcelku rozumně komunikovat. Méně časté jsou případy učitelů, které žáci považují za člověka, v extrémních případech je dokonce obdivují.
ŠKOLNÍ LAVICE
Kromě jídelního stolu slouží jako zdroj nejrozmanitějších informací, od výše uvedených taháků přes meziplanetární seznamovací inzerci až po výroky všeho druhu.
UČEBNÍ POMUCKY
Sešit: trhací kalendář s tzv. oslíma ušima a nerozluštitelným obsahem. Povrch spolehlivě informuje o složení majitelovy potravy. Zásadně je zapomínán doma - což v překladu znamená: sešit nebyl nikdy založen.
Učebnice: slouží žákům namísto podložek. Většinou je prolistována na konci školního roku,kdy je třeba odevzdat ji v přijatleném stavu.
Penál: prozrazuje, se kterou hudební kapelou či interpretem se dotyčný ztotožňuje. Jinak se zde můžeme spolehlivě dozvědět intimnosti, případně souhrnné životní názory žáka. - většinou skeptické.
ŠKOLNÍ VÝLETY
Neorganizovaný pohyb žáků ve volném prostoru. Na akce jako Seznamování se s lesní flórou a místními výčepy vzpomínají žáci mnohdy celý život. Jejich konečný stav se při odjezdu zpět smršťuje o úmrtí na otravu alkoholem, nevyléčitelnou pohlavní nemoc, dlouhodobé úrazy jsou běžným jevem.
PŘESTÁVKY
Slouží k praktikování Metody bleskurychlého shromažďovánbí informací. Během deseti minut vesmírného času se žáci učí osvojovat učivo za půl roku.
KONEC VYUČOVÁNÍ
Pokyn ke startu co nejrychlejšího běhu,kde vítězem je ten,kdo první překročí práh školní budovy bez velké újmy na zdraví. Méně temperamentní bytosti zůstávají ležet po prázdných chodbách a přidělávají tak uklízečkám práci. |